بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
نخست وزیر مالزی گفت که به دلیل اقدامات آمریکا علیه کشورهایی که با ایران رابطه تجاری دارند، کشورش گزینه‌ دیگری ندارد و باید داد و ستد با تهران را کاهش دهد.
کد خبر : ۱۸۰۶۳۷
به گزارش بورس نیوز، «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی هشدار داد بی‌ثباتی دولت آمریکا در روابط بین‌الملل برای اقتصاد مالزی هزینه خواهد داشت.

به نوشته روزنامه «مالای میل»، ماهاتیر محمد افزود، به دلیل تحریم‌های آمریکا روابط تجاری مالزی با ایران کاهش پیدا خواهد کرد و احتمالا کاملا متوقف خواهد شد.

ماهاتیر محمد درباره هشدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و تبعات ادامه روابط تجاری دیگر کشور با ایران گفت «حتما ما آسیب خواهیم دید اما تجارت را با دیگر شرکای تجاری انجام می‌دهیم تا تاثیر آن [آسیب] را کم کنیم».

وی در پاسخ به سوالی درباره پیروی مالزی از آمریکا برای قطع روابط تجاری با ایران گفت «ما گزینه‌ دیگری نداریم و اگر شما از آن‌ها [آمریکایی‌ها] اطاعت نکنید، اقداماتی را علیه بانک‌‌ها و پول ملی شما انجام می‌دهند».

نخست وزیر مالزی در ادامه هشدار داد، تناقض‌های رئیس جمهور آمریکا و مخالفت وی با جهانی شدن به کشور کوچکی چون مالزی ضرر اقتصادی می‌زند. وی افزود، وقتی مشخص نیست کشورهای قدرتمند چه نوع سیاستی را دنبال خواهد کرد،، بلاتکلیفی بوجود می‌آورد و چنین شرایطی بر موضع و ثروت مالزی در جهان تاثیر می‌گذارد.

بر اساس گزارش فارس، دونالد ترامپ بعد از آنکه اردیبهشت ماه گذشته از برجام خارج شد، اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای ایران را باز می‌گرداند و سعی خواهد کرد صادرات نفت ایران را به صفر برساند. مالزی یکی از کشورهای خریدار نفت ایران است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر