بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
رییس سابق انجمن واردکنندگان خودرو گفت: مشکل کمبود قطعه برای بحث خدمات پس از فروش تنها مختص خودرو نیست بلکه سایر کالاهایی که نیاز به خدمات و تعویض قطعه دارند نیز مشابه این مشکل را داشته و متاسفانه این مشکل در آینده بیشتر به چشم خواهد آمد.
کد خبر : ۱۸۰۶۴۱

به گزارش بورس نیوز، فرهاد احتشام‌زاد رییس سابق انجمن واردکنندگان خودرو با بیان این مطلب گفت: مشکل کمبود قطعه برای بحث خدمات پس از فروش تنها مختص خودرو نیست بلکه سایر کالاهایی که نیاز به خدمات و تعویض قطعه دارند نیز مشابه این مشکل را داشته و متاسفانه این مشکل در آینده بیشتر به چشم خواهد آمد.

وی ادامه داد: شرکت‌ها، کالاها و قطعات مورد نیاز خود را ثبت سفارش و وارد کرده‌اند اما این کالاها به دلیل مشکل ترخیص و قیمت ارز در گمرکات کشور خاک می‌خورد.

احتشام زاد تصریح کرد: نبود هماهنگی لازم میان دستگاه‌های درگیر در موضوع واردات مانند گمرک، وزارت صمت، دفتر مقررات و بانک مرکزی دلیل این نابسامانی در حوزه واردات قطعات و لوازم موردنیاز است.

وی با اشاره به این مطلب که یکسری از تصمیمات کلان باید برای رفع مشکلات اخیر گرفته شود گفت: برای سیاستگذاری‌های کلی و یکسری تصمیمات باید کار کارشناسی توسط افراد خبره انجام شود اما در بدنه عملیاتی دولت این چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

این عضو اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: شرکت‌ها، قطعات را وارد کرده اند اما نمی‌دانند برای ترخیص باید ارز 4200 تومانی پرداخت کنند یا بر اساس نرخ سامانه نیما، بازار ثانویه و بازار آزاد این محاسبه برای ایشان انجام می‌شود. همین بلاتکلیفی موجب بروز مشکلاتی در خدمات رسانی بهینه به مشتریان شرکت‌های واردکننده شده و ایشان باید پاسخگوی مشتریان خود باشند.

وی افزود: بخش عمده هزینه خدمات خودرو مربوط به قطعه هست شاید در حدود 90 درصد، بنابراین تا زمانی که قطعه برای ارائه وجود نداشته باشد، شرکت‌ها زیان خواهند داد و مشتریان نیز ناراضی تر می‌شوند.
احتشام زاد در پایان خاطرنشان کرد: در همان روزی که دوستان تصمیم گرفتند برخی کالا‌ها از جمله قطعات را در گروه 2 و 3 تخصیص ارز قرار داده و اهمیت این کالاها را درک نکردند، این پیش بینی را کرده بودیم که در آینده‌ای نزدیک برای موضوع خدمات پس از فروش مشکلات بسیاری پیش خواهد آمد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر