بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
درحالی‌که تمامی بازارها ناشی از دنده‌معکوس دلار ریخت، اما بورس توانست استحکام خود را نشان داده و با نشان دادن چراغ سبز به سرمایه‌گذاران، از ورود سرمایه استقبال کند.
کد خبر : ۱۸۰۷۰۵


به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه در حالی در پله 195 هزارتایی ایستاد که بازارهای موازی چندان حال مساعدی نداشته و روند نزولی را طی می‌کنند.

بازارهای ارز و سکه امروز در سراشیبی قرار گرفت و نرخ دلار به 15 هزارتومان رسید اما دلالان حاضر در بازار دلار را 12 هزارتومان می‌خریدند و گران‌تر به فروش می‌رساندند و این روند کاهشی در شرایطی رقم خورد که سکه امامی 255هزارتومان سقوط را تجربه کرده و به 4 میلیون 735 هزارتومان رسید و سکه تمام بهار آزادی نیز 4 میلیون و 651 هزارتومان معامله شد.

گفتی است که بسیاری از دارندگان ارز و سکه خانگی امروز تشکیل‌دهنده صف‌های فروش بودند که خریداری در آن وجود نداشت.

کاهش نرخ دلار در شرایطی رقم خورده که پس از پذیرش قطع‌نامه 598 در سال 1367 توسط ایران، قیمت دلار به‌قدری شدید کاهش پیدا کرد که تعداد کسانی که به دلیل از دست دادن ثروت خود دارفانی را وداع گفتند.

پتروشیمی، آرام اما خودروسازان موتور روشن کردند

 خبر تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، موجب شد اهالی بازار از این گروه روی برگردانده و سهام این شرکت‌ها روزی پر عرضه را پس از مدت‌ها تجربه کند اما احیاناً فردا روز پُرگاز خودرویی‌ها خواهد بود چراکه با کوتاه شدن دست شورای رقابت از نرخ‌گذاری‌ها ،احتمالاً خودرویی‌ها تکانی خورده و موتور آن‌ها برای حرکت روشن خواهد شد.

فلزی‌ها به دنبال گرم کردن کوره

ذوب‌آهنی‌ها درحالی  در خصوص تصمیم جدید  زغال‌سنگی‌ها سکوت اختیار کرده‌اند که انجمن اعلام کرده با توجه به افزایش قیمت ها، بازنگری قیمت زغال‌سنگ ضروری است و طی نامه‌ای به مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، اعلام‌شده با توجه به افزایش هزینه‌های معادن و نرم جهانی قیمت زغال‌سنگ و شمش فولاد و همچنین بررسی‌های اقتصادی انجام‌شده، قیمت پایه کنسانتره زغال‌سنگ تولیدی بر مبنای ۳۰ درصد شمش فولاد تعیین شود و درصورتی‌که تا پایان مهرماه قراردادهای فروش زغال‌سنگ بر اساس ۳۰ درصد نرخ اصلاح نشود، از پایان مهرماه تداوم فعالیت امکان‌پذیر نبوده و ارسال زغال‌سنگ به مقصد ذوب‌آهن انجام نخواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر