بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
فعال صنعت لبنی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

پشت‌پای دامداران به مصوبه سازمان حمایت/ شیر لبنی‌ها در بورس ته کشید

در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت مدعی شده که دامداران حاضر نیستند حتی با قیمت ۲۰۰۰ تومان هم شیر خام را به کارخانه‌های لبنی تحویل دهند، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و دامداران این مساله را رد و اعلام کرده اند که نه‌تنها کاهشی در تولید و عرضه شیر خام به وجود نیامده است، بلکه قیمت شیر خام همچنان براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کیلویی ۱۵۷۰ تومان است.
کد خبر : ۱۸۰۷۱۹
دامداران ادعای وزیر را رد کردند/ مصاحبه
علی احسان ظفری، رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز درخصوص عرضه شیر خام با قیمت زیر 2000 هزار تومان اظهار کرد: به دلیل مشکلات پیش‌آمده برای دامداران، این افراد حاضر نیستند شیر را حتی با قیمت 2100 تومان نیز عرضه کنند.

وی ادامه داد: شیرخام حتی با  قیمت زیر 2100 تومان در هیچ جای ایران در اختیار کارخانه‌ها قرار نمی‌گیرد و مصوبه سازمان حمایت را دامداران نه تنها قبول نداشته بلکه عمل هم نمی‌کنند.

ظفری در ادامه درباره استدلال دامداران دراین خصوص گفت: حمایت و پشتیبانی صحیحی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به نفع دامداران شکل نمی‌گیرد و از سوی دیگر، دامداران به‌خاطر رشد قیمت نهاده‌های دامی، نرخ شیر را بالاتر از قیمت فعلی عنوان می‌کنند.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی در ادامه درباره وضعیت صنایع لبنی در بازار سرمایه تصریح کرد: صنایع لبنی در بورس جزو واحدهای ورشکسته به حساب می‌آیند که روزبه‌روز در حال بدتر شدن هستند، ضمن اینکه در زمینه صادرات نیز با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر