بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

چشمک تابلوهای بورس به سرمایه سرگردان/ بازگشت بانک‌مرکزی به وظیفه اصلی نظارتی

کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی بورس آمادگی لازم برای ورود نقدینگی های جدید را دارد اما بانک‌مرکزی نیز اجازه ورود دوباره نقدینگی و قرارگرفتن بانک‌ها در رقابت ناسالم را صادر نمی‌کند. .
کد خبر : ۱۸۰۷۲۰

به گزارش بورس نیوز، با توجه به سقوط آزاد نرخ دلار از روز گذشته و افزایش میزان شاخص بورس می‌توان حدس زد که بازار سرمایه مقصد بعدی نقدینگی سرگردان است.

مهدی کُباری کارشناس بازار سرمایه در خصوص کاهش نرخ ارز و تأثیر آن در بورس بهبورس نیوزگفت: کاهش نرخ ارز احتمال ورود نقدینگی به بورس را افزایش داده که در این شرایط، حقوقی‌های بازار سرمایه باید از سهام خود حمایت کرده و جذب نقدینگی انجام دهند.

وی بابیان اینکه جذب نقدینگی به بورس در شرایط فعلی مقطعی است، تأکید کرد: در شرایط فعلی بازار موازی به‌جز بازار سرمایه وجود ندارد بنابراین نقدینگی راه دیگری به‌جز ورود به این بازار ندارد.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری شاخص بورس رشد زیادی را تجربه کرده، گفت: در این شرایط حقوقی‌ها بازده مناسبی داشته‌اند و در شرایط فعلی سهام آن‌ها صف فروش می‌شود اما باید جذابیت لازم نیز برای سرمایه‌گذاری در این سهم‌ها ایجاد شود.

وی در خصوصی آمادگی بازار سرمایه برای ورود سرمایه‌های جدید، گفت: بازار سرمایه قطعاً آمادگی لازم در این زمینه را دارد و اگر وضعیت دلار بر اساس نرخ دلار 8000 تومانی سامانه نیما شرکت‌ها سودآوری خوبی را تجربه خواهند کرد بنابراین اگر تحریم‌ها و مشکلات سیاسی کشور خنثی شوند بورس بهترین بازار برای هدایت پول‌های سرگردان محسوب می‌شود.

کُباری در خصوص هدایت نقدینگی به سمت بانک‌ها نیز گفت: بانک مرکزی اجازه ورود دوباره نقدینگی و قرارگرفتن بانک‌ها در رقابت ناسالم را به بانک‌ها نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر پولی به بانک وارد شود باید سود سپرده به آن تعلق گیرد که این امر منفی شدن تراز بانک‌ها را به همراه دارد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر