بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
مدیرعامل بیمه دانا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

«ریسک» ابزار مالی برای ورود به بورس نیست/ راهکارهای "بیمه‌" برای بیمه اقتصاد

خطری صنعت بیمه را در زمان تحریم‌ها تهدید نمی‌کند اما ریسک نباید به‌عنوان ابزارهای مالی مختلف در بورس شود.
کد خبر : ۱۸۰۷۳۰

«ریسک» ابزار مالی برای ورود به بورس نیست/ راهکارهای

به گزارش بورس‌نیوز، درصورتی‌که تحریم‌ها اعمال شوند، صنعت بیمه باردیگر با کاهش واگذاری ریسک‌های عمده و بزرگ به خارج از کشور و افت مجموع تعهدات مواجه می‌شود.

از دیگر پیامدهای تحریم‌ها می‌توان به محدودیت شدید در نقل‌وانتقال ارز به‌منظور پرداخت حق بیمه به بیمه‌گران خارجی، دریافت خسارت بابت پوشش‌های بیمه‌ای اخذشده از بیمه‌های خارجی و دریافت مطالبات خارجی اشاره کرد.

ابراهیم کاردگر مدیرعامل بیمه دانا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص گفت: صنایع در اقتصاد کشور بر پایه صادرات و واردات بنا شده‌اند و در مدت زمان طول تحریم‌ها، طبیعتا نیاز به مواداولیه خارجی برای تولیدی‌ها نمود بیشتری در اقتصاد پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، صنایع تولیدی که نیازمند به تأمین مواداولیه از خارج برای ادامه حیات و چرخه اقتصادی خود هستند، با مشکلات متعددی برخورد خواهند کرد چراکه در زمان تحریم‌ها بخاطر مشکلات تامین مواداولیه، این بنگاه‌ها با کاهش تولید روبه‌رو می‌شوند.

کارشناس حوزه بیمه تاکید کرد: در چنین شرایطی حتی صنایع صادراتی نیز با مشکل ارسال کالا و خدمات به خارج دست‌وپنجه نرم خواهد کرد و از این حیث بعضا متضرر خواهند شد اما صنعت بیمه نشات گرفته از خدمات وارداتی و صادراتی نبوده و می‌تواند حتی در زمان تحریم‌های پیشرو، تأثیر بسیار زیادی بر صنایع داخلی بگذارد.

مدیرعامل بیمه دانا اظهارکرد: در این صنعت، نقش بیمه‌های اتکایی، واگذاری ریسک یا پذیرش، حجم قابل‌توجهی نداشته و از این بُعد تحریم‌ها چندان بر آن اثرگذار نیستند.

وی با اشاره به اینکه نباید ریسک در کشور انباشته شود نیز تصریح کرد: در زمان قبل از شدت‌گیری تحریم‌ها و همزمان حرکت در مسیر اتکا به بیمه‌های خارجی باید مباحث فنی مدنظر قرار شود؛ چراکه با چنین شرایطی قطعاً حق بیمه بیشتری از کشور خارج و میزان سود بیمه‌ها با کاهش مواجه می‌شد که نتیجه‌ای به غیر از تراز منفی را برای بیمه‌ها رقم نمی‌زد.

کاردگر افزود: صنعت بیمه در این زمان، اقداماتی نظیر برپایی کنسرسیوم، بنا نهادن صندوق ویژه تحریم و ایجاد ذخیره مشترک، را عملی کرد تا حمایت‌های لازم در مواجهه با آسیب‌های احتمالی انجام شود.

ابراهیم کاردگر در خاتمه اذعان کرد: برای صنعت بیمه در زمان تحریم‌ها اتفاق خاصی نیفتاده و خطر چندانی این صنعت را تهدید نمی‌کند، مگر ابزارهایی که درصدد هستند ریسک را وارد بازار بورس کنند که به‌عنوان ابزار مالی تعریف می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر