بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
رئیس اتحادیه سراسری تعاونی‌های تامین نیازصنایع پایین‌دستی پتروشیمی، قیمت‌گذاری دستوری در بورس کالا را به ضرر بازار سرمایه خواند.
کد خبر : ۱۸۰۷۹۶
به گزارش بورس‌نیوز، نصراله رضازاده با انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری در بورس کالا گفت: تصمیمات خلق‌الساعه و  قیمت‌گذاری دستوری طی چند ماه گذشته باعث شد تا روند معاملات به بی‌راهه کشیده شده و اکنون با آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی بازار تا حدودی به تعادل رسیده است.

وی افزود: به منظور انجام اصلاحات در بحث قیمت‌گذاری، در حال مذاکره با مسئولین هستیم.

رضازاده وظیفه اصلی تعاونی ها را توزیع مویرگی مواد اولیه بین واحدهای تولیدی در سطح کشور دانست و تصریح کرد: بورس اجازه خرید کمتر از 22 تُن را به واحدها نمی‌دهد اما تعاونی‌ها به راحتی می‌توانند این مواد را در اختیار واحدهای تحت پوشش خود قرار داده و از این رو تعاونی‌ها نقش بسیار بزرگی را ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه از طرف ستاد تنظیم بازار به تعاونی‌ها اجازه نظارت بر توزیع مواد اولیه داده شده است گفت: این مجوز حتی در مصرف و فروش محصولات نهایی واحدهای تحت پوشش نیز معتبر است.

رضازاده گفت: با توجه به اینکه تعاونی‌ها در سطح استان‌ها مستقر هستند به خوبی توانایی شناسایی واحدهای غیرفعال را دارند و این خود می‌تواند از رانت و دلالی در بحث دریافت مواد اولیه جلوگیری کند.

این فعال صنعت پتروشیمی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 500 هزار تن مواد اولیه به واحدهای تعاونی تحت پوشش تزریق شده است گفت: تعاونی‌ها نماینده شرکت‌های تولیدی در استان‌ها هستند و مواد اولیه را بین آن‌ها توزیع می‌کنند و سیستم تعزیراتی و احتکار شاید در سایر صنایع وجود داشته باشد اما به هیچ وجه متوجه تعاونی‌ها نمی‌شود.


گفتنی است: قرار است همايش معرفی تعاونی های توزیعی و میزان بازار توزیع این تعاونی ها و  نقش تعاونی های توزیعی در اقتصاد مقاومتی و سطح صادرات معرفی تعاونی های توزیع در حوزه پترشيمي ۲۵ مهر ماه در سالن حافظ، مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شود
علاقه‌مندان به شرکت در همایش می‌توانند جهت اطلاعات ثبت‌نام با شماره تلفن ۸۸۱۷۵۳۶۹ تماس بگیرند.
همچنین اطلاعات بیشتر درسایت www.temsp.ir درج‌شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر