بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
سفیر سوئیس در مسکو اعلام کرد: این کشور می‌تواند در ساخت سیستم پرداخت مستقل از آمریکا به جای سیستم ارتباطات رادیویی مالی بین بانکی جهانی(سوئیفت) به کشورهای اتحادیه اروپا ملحق شود.
کد خبر : ۱۸۰۸۳۶
به گزارش بورس‌نیوز، ایوس روسیر، سفیر سوئیس در مسکو، تائید کرد که کشورش می‌تواند در ساخت سیستم پرداخت مستقل از آمریکا به جای سیستم ارتباطات رادیویی مالی بین بانکی جهانی، سوئیفت، به کشورهای اتحادیه اروپا ملحق شود.

سوئیس که مرکز تائیدشده بانک‌داری در جهان است، با اروپا در مورد ساخت جایگزینی مستقل برای سوئیفت، با وجود تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا، هم‌صدا شده است. روسیه که همین حالا چنین سیستمی را برای خود ساخته است هم، اعلام آمادگی کرده است در سیستم سوئیفت مخصوص به یورو، همکاری داشته باشد.

سفیر سوئیس به اسپوتنیک گفت: اگر هر گونه تحولات جدیدی در بخش مالی انجام شود، ما از نزدیک آن را زیر نظر خواهیم داشت. این مساله مربوط به اتحادیه اروپا است، نه سوئیس؛ اما اگر سیستم پرداخت جدید ایجاد شود، همه کشورها در آن مشارکت خواهند داشت، که این شامل ما هم می‌شود، چراکه نه؟

در ماه آگوست، وزیر مالی آلمان در سخنانی که در بعدا دوباره توسط سخنگوی این وزارت تائید شد، گفت: اتحادیه اروپا مشغول کار بر روی یک سیستم پرداخت جایگزین سوئیفت است تا به این وسیله، توافق هسته‌ای ایران را پابرجا نگاه دارد.

آنتونی سیلووانوف، وزیر مالی روسیه، در مورد این بیانات اظهارنظر کرد و گفت: مسکو آماده است در سیستم یورو-سوئیفت (برای پردازش تراکنش‌ها و فعالیت‌ها بین بانک‌ها و موسسات مالی اروپا) همکاری داشته باشد و در پرداخت‌های مربوط به نفت و سایر منابع از آن استفاده کند.

بر اساس گزارش مهر، او به شبکه روسی روسیه ۲۴ گفت: ما آماده‌ایم به چنین تلاش‌هایی ملحق شویم؛ چراکه به نظر من این راهی برای خروج از محدودیت‌هایی است که آمریکا با استفاده از پرداخت‌های دلاری، بر شرکت‌ها و موسسات مالی اعمال کرده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر