بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: در کشورهای مختلف برای گردش مغزها سرمایه‌گذاری می‌کنند و امیدواریم با برنامه ریزی ای که برای این دوره‌ها صورت گرفته، انتقال دانش به داخل کشور به نحو احسن اتفاق بیفتد.
کد خبر : ۱۸۰۸۹۲

به گزارش بورس نیوز، ابوالفضل کیانی بختیاری، با اشاره به توصیه پیامبر عظیم‌الشان اسلام "اطلب العلم ولو بالصین" تاکید نمود، علم را باید جستجو کرد ولو آنکه در کشورهای دیگر تولید شود و همچنین باید برای تحصیل علم بر زبان‌های گوناگون تسلط یافت زیرا رازهای دانش با زبان‌های مختلف نگاشته شده اند.

وی یادآور شد: دانشجویان باید توجه داشته باشند که امروز در کشورهای توسعه‌یافته، بحث گردش مغزها مطرح است و به این باور رسیده‌اند که هیچ دانشی را نمی‌توان در محفظه ذهنی افراد محبوس کرد اما این انتظار وجود دارد که هر دانشی را که فرا می‌گیرند، با هدف انتقال دانش، به کشور باز گردانند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد: در کشورهای مختلف برای گردش مغزها سرمایه‌گذاری می‌کنند و امیدواریم با برنامه ریزی ای که برای این دوره‌ها صورت گرفته، انتقال دانش به داخل کشور به نحو احسن اتفاق بیفتد.

در ادامه کیانی بختیاری ضمن بیان تاریخچه‌ای از تاسیس سازمان مدیریت صنعتی، اجمالا به معرفی فعالیت‌ها و سبد محصولات سازمان مدیریت صنعتی پرداخت و فلسفه همکاری با دانشگاه علوم کاربردی (FHM) را مکاتبه و معرفی این دانشگاه از سوی سفیرجمهوری اسلامی ایران در آلمان و تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت برای توسعه این همکاری‌ها اعلام کرد.

در ادامه این سمینار، " دوست محمدیان نماینده دانشگاهFHMآلمان ضمن معرفی این دانشگاه اظهار کرد: برگزاری مشترک دورههای پست دکترای حرفه‌ای و دوره‌های آمادگی ورود به مشاغل و دانشگاه‌های آلمان از جمله آزمون تافل آلمانی (Telc) و دوره‌های پیش دانشگاهیPSP (Pre Study Program)با سازمان مدیریت صنعتی، فرصت بزرگی برای همکاری آلمان با ایران است.

در این سمینار همچنین رامین ناجی‌زاده، معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی، به بیان ویژگی‌های دوره‌های مشترک با دانشگاهFHMآلمان پرداخت.

در پایان این سمینار، پنلی متشکل از ابوالفضل کیانی بختیاری، رامین ناجی‌زاده و دوست محمدیان نماینده دانشگاهFHMآلمان به پرسش‌های شرکت‌کنندگان در زمینه‌های شرایط، محتوا، نحوه اسکان، هزینه و دیگر جزییات دوره‌های مشترک سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاهFHMآلمان پاسخ گفتند.

گفتنی است، سازمان مدیریت صنعتی با توجه به ارتباطات گسترده بین‌المللی خود با دانشگاه‌ها و مراکز تراز اول جهانی و با هدف پاسخگویی به نیاز متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل و یا کار در کشور آلمان را دارند، دوره‌های مذکور را به صورت مشترک با دانشگاهFHMآلمان برگزار می‌کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر