بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
معاونت مالی و اقتصادی «ومعادن» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

اختلاف ارزش ذاتی سهم و قیمت تابلو «ومعادن»/ پای «ومعادن» به «وامید» می‌رسد!

به لحاظ ارزش جایگزینی، قیمت فعلی سهم «ومعادن» و بسیاری از شرکت‌های برتر بورس، اختلاف فاحشی با قیمت‌های تابلوی معاملاتی داشته که با در نظر گرفتن ارزش جایگزینی، شرکت‌ها جای رشد بسیار دارند.
کد خبر : ۱۸۰۸۹۳
به گزارش بورس‌نیوز، سهم «ومعادن» در یک ماه اخیر افزایش قیمت تقریبا 80 درصدی داشته است. این شرکت در شفاف سازی هایی که ظرف این چند ماه به عمل آورده از سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدیدپذیر و خرید نیروگاه 325 مگاواتی شاهرود و افزایش 1000 میلیارد تومانی سرمایه گذاری های شرکت خبر داده است. «ومعادن» عرضه شرکت گهرزمین را هم در برنامه دارد. 

مرتضی علی اکبری معاونت مالی و اقتصادی شرکت توسعه معادن و فلزات در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص دلایل اقبال سهم شرکت بیان کرد: علاوه بر موضوع خرید نیروگاه شاهرود و افزایش میزان مالکیت در سهام نیروگاه سمنان از 25 درصد به 75 درصد که در مورد آن شفاف سازی هم صورت گرفته، احتمال ورود به بلوک مدیریتی «وامید»، افزایش سودآوری شرکت های تابعه و وابسته و آغاز صادرات محصولات شرکت گلگهر هم موجب جذابیت سهم شده است. 

وی ادامه داد: در صورتی که بانک سپه قصد واگذاری بلوک 70 درصدی «وامید» را داشته باشد، «ومعادن» آماده حضور در مزایده و خرید بلوک مذکور بوده و مذاکراتی هم در این زمینه انجام داده‌ایم؛  خرید بلوک مدیریتی «وامید» اثر بسیار مثبتی بر روند سودآوری «ومعادن» بر جای خواهد گذاشت.

وی در ارتباط با ارزش ذاتی سهم «ومعادن» با توجه به نوسانات نرخ ارز اظهارکرد: ارزش هر سهم متاثر از دو موضوع روند سودآوری آتی و نیز ارزش جایگزینی و NAV شرکت است؛ روند سودآوری آتی شرکت‌ها، مهم‌ترین عامل موثر بر قیمت سهم‌ها است، وضعیت تحریم‌های جدید مشابه سال 1392 نیست و از وضعیت کاملا بهتری برخوردار هستیم؛ به لحاظ ارزش جایگزینی، قیمت فعلی سهم «ومعادن» و بسیاری از شرکت‌های برتر بورس، اختلاف فاحشی با قیمت‌های تابلوی معاملاتی داشته و معتقدم با در نظر گرفتن ارزش جایگزینی، شرکت‌ها جای رشد بسیار دارند؛ با این تفاسیر، نسبت به آینده مجموعه و روند قیمت سهم خوش‌بین هستیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر