بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس‌جنوبی گفت:تجهیزات میترینگ جدید برای پالایشگاه‌های اول، دوم، سوم و پنجم نیز نصب می‌شوند.
کد خبر : ۱۸۰۹۸۹

به گزارش بورس نیوز، مهدی گرامی شیرازی،  با بیان اینکه در تعمیرات اساسی امسال افزون بر فعالیت‌های همیشگی، سه پروژه‌ی عمده نیز در پالایشگاه انجام شده است، گفت: یکی از این‌ پروژه‌ها سامانه اندازه‌‌گیری گاز خروجی پالایشگاه از نظر کمی و کیفی (میترینگ) است که از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز و با همکاری پالایشگاه دوم در حال انجام است.

وی افزود: تجهیزات میترینگ جدید برای پالایشگاه‌های اول، دوم، سوم و پنجم نیز نصب می‌شوند.

به گفته وی، کار ساخت این سامانه در پالایشگاه دوم پایان یافته و در تعمیرات اخیر، اتصال آن به خط خروجی پالایشگاه نیز انجام شده است.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی، پروژه‌ دیگر انجام شده در تعمیرات امسال را نصب انشعاب‌های لازم برای اتصال واحد مرکاپتان‌‌زدایی از میعانات گازی در فازهای ۲ و ۳ عنوان کرد و گفت: با تکمیل و راه‌اندازی این واحد، مرکاپتان موجود در میعانات گازی به ماده‌ای دیگر تبدیل می‌شود و در واقع بوزدایی از کاندنسیت صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با انجام این فرآیند، کیفیت میعانات گازی تولیدی پالایشگاه و قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

گرامی شیرازی، ارتقای سامانه PDCS (سامانه توزیع برق پالایشگاه) را دیگر پروژه‌ انجام شده در تعمیرات اساسی امسال عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه از پارسال آغاز شده و بخشی از آن در تعمیرات اساسی سال ۹۶ پالایشگاه برای ایستگاه‌‌های فرعی برق اجرا شده است.

وی با بیان این‌که امسال نیز برای افزایش قابلیت اطمینان و ظرفیت برق پالایشگاه، این ارتقا برای ایستگاه‌های اصلی نیز انجام ‌شده است، بیان کرد: با ارتقای این سامانه، مشکلات سامانه قدیم برطرف شده و قابلیت اطمینان پالایشگاه افزایش یافته است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر