بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس جزئیاتی از طرح جدید پارلمان برای صیانت از اموال ایرانیان خارج کشور را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۸۰۹۹۰
به گزارش بورس نیوز، علی نجفی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه، 15 مهر) این کمیسیون، از بررسی مقدمات پیش‌نویس طرح اصلاح ماده 989 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران که از سوی تعدادی از اعضای این کمیسیون پیشنهاد شده بود، خبر داد.

وی افزود: براساس این طرح کلیه اتباع ایرانی مشمول ماده 989 قانون مدنی از تاریخ تصویب این مصوبه از الزامات مربوط به واگذاری و فروش اموال غیرمنقول معاف می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: این طرح در راستای مصون کردن اموال ایرانی مقیم خارج از کشور و بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات آنها برای توسعه کشور پیشنهاد شده و در دستورکار قرار گرفته است. طرح مذکور در حال حاضر در سامانه قانونگذاری مجلس قرار دارد تا نمایندگان موافق آن را امضا کنند.

نجفی اضافه کرد: بخش دیگری از جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی وضعیت حمل و نقل بین‌المللی کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست، وزیر راه و شهرسازی گزارشی از آخرین وضعیت حمل و نقل کشور در بخش‌های دریایی، هوایی، ریلی و جاده‌ای و پروژه‌ها و برنامه‌های در دستورکار ارائه و بر تقویت همکاری‌های حمل و نقلی، به‌ویژه با کشورهای همسایه و منطقه تأکید کرد.

نماینده مردم بابل در مجلس تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در این جلسه، از تهیه و تدوین نقشه لجستیک ایران برای ساماندهی و گسترش و تقویت شبکه حمل و نقل ایران خبر داد.

وی تأکید کرد: علی‌رغم برخی محدودیت‌های ناشی از تحریم، ناوگان حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تأمین نیازمندی‌های کشور تلاش می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در ادامه این جلسه، تعدادی از اعضای کمیسیون نظرات خود را درباره موضوعات مطرح شده بیان کردند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر