بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
پنج و نیم عصر امروز نگاهی دارد به گام برداشتن فولادمبارکه در جاده متروک مسی‌ها و شعبده‌بازی دلالان در بازار ارز.
کد خبر : ۱۸۱۰۵۹
شعبده‌بازی دلالان رنگ ندارد/ فولاد مبارکه در جاده مس کرمان
به گزارش بورس نیوز، دپوی مواد اولیه در پتروشیمی تندگویان روی سینه پیاده‌رو، رسوب شد؛ از این شرکت تولیدکننده PETخبر می‌رسد با انباشت انبارها از مواد اولیه و عدم بارگیری ناوگان حمل‌و‌نقل، هم‌اکنون مواد اولیه این شرکت در پیاده‌روها و خیابان‌های هم‌جوار این شرکت دپو می‌شود.

ناهار آخر، اثری از عباس آخوندی

وزیر مستعفی راه و شهرسازی امروز در آخرین روزهای کاری خود، برای معاونین خود در یکی از رستوران‌ها وعده ناهار گرفته بود تا شاید آخرین وعده دورهمی ایشان نیز به ثبت برسد؛ عباس آخوندی در حالی تالار خورشید مجلس را دوان‌دوان از خبرنگاران دوری می‌کند که بوی استعفای این وزیر فرار از استیضاح، خیلی وقت است که بلند شده.

سرنوشت ملي مس در انتظار فولاد مباركه اصفهان است؟!

خبري عجيب كه در سايت ايميدرو قرار گرفت : استعفاي دكتر سبحاني و انتصاب آقاي عظيميان !!!
عظيميان كيست و چه سابقه‌ای در صنعت فولاد دارد ؟

عظيميان شهردار چندان موفقی در سال‌های ٧٠ تا ٧٦ اصفهان نبوده و از همه مهم‌تر سابقه‌ای در صنعت نداشته و مهم‌ترین سابقه مديريت ايشان به همان دوره بعد از تصدي شهرداري اصفهان و مدیرعاملی سيمان یک ميليون تني اصفهان برمی‌گردد . مطمئناً انتصاب مديري بازنشسته براي فولاد مباركه كه حتي يك تجربه  كوچك در صنعت فولاد كشور ندارد نمی‌تواند خوش‌یمن باشد.

مس و گردابی از نوع فولاد مبارکه

در سال ٩٢ شاهد انتصاب مديري از جنس سياسي براي مدت ٦ ماه در شركت ملي مس ايران بوديم همان زمان كه حجم نقدينگي زيادي به اين شركت واردشده بود و باوجود مخالفت‌هاي استاندار و نمايندگان كرمان ، آقاي پوستین‌دوز سكان مديريت ملي مس را در اختيار گرفت و ٢٢٠٠ ميليارد تومان در آن سال از اين كارخانه ناپديد شد و حواشی گرانی برای این کارخانه به‌وجود آمد به‌گونه‌ای که تا سال ٩٧ اين كارخانه عظيم نتوانست اين مبلغ را جبران نمايد و اين مبلغ به كارخانه بازنگشت و امروز شاهد تكرار این‌گونه انتصابات اين بار در فولاد مباركه هستيم .

لبخند ریسه‌ای با حضور ویسه

امروز در لیست وزرای احتمالی کابینه دولت، نامی از رضا ویسه به میان آمد اما نباید فراموش کرد که قبل از شریعتمداری وزیر مستعفی فعلی نیز نام ایشان به میان آمد اما به دلیل بیماری، این سمت از سوی ویسه موردقبول واقع نشد اما به‌هرحال امروز خودروسازان از ورود پدر  صنعت خودرو استقبالی وصف‌ناپذیری به میان آوردند.

این حضور شاید بتواند ابر سیاه حاکم بر جاده مخصوص را دور کند و خورشید  از پس دیوار‌های خودروسازان خودنمایی کند.

شکایتی که به طالقانی رفت

شنیده‌شده، شورای رقابت اعلام نسبت به اخذ تصمیم دولت مبنی بر سلب حق قیمت‌گذاری خودرو به دیوان عدالت اداری شکایت کرده چراکه معتقد است این جابه‌جایی کاملاً غیرقانونی بوده است.

دلار به بازار خندید

امروز بار دیگر دلار به کانال 14هزارتومان وارد شد و حتی شنیده‌شده که  سفته‌بازها می‌خواهند با شایعه‌سازی برای چند روز هم که شده، دلار را در این کانال ثابت نگاه‌دارند تا تتمه دلارهای خود را به بازار القا کنند.

البته از بهارستانی‌ها شنیده‌شده که جلوی دلال‌بازی‌های دلار پرستان سدی بتنی قرار داده می‌شود چراکه با باز شدن فضای دریافت پول و قابلیت فروش نفت از کانال اروپا و روسیه، روند دلار در سراشیبی می‌افتد و خوشحالی این دلالان به تلخی زهرمار می‌شود.
با کاهش نرخ طی چند روز گذشته، دلال‌های دلار و سکه در گام نخست آچمز شدند و شاید شعبده‌بازی دلالان با نرخ‌های توهمی تمام شود البته به فعالان بازار سرمایه پیشنهاد می‌شود که کسی بر روی سهام دلاری حساب باز نکند زیرا فضای وارونه در بورس محتمل است.

جرقه امروز به بنزین رسید

برخی خبرها حاکی از سهمیه‌بندی بنزین از قرار 60 لیتر به نرخ یک هزار تومان دارد و البته آتش بنزین آزاد احتمالاً در رنج 1200 تومان تا 4 هزار تومان شعله‌ور خواهد شد.

شکرخند سکه همتی به دلار جهانگیری

رئیس‌کل بانک مرکزی: ارز و سکه محصول خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست زیرا ریسکش بالاست بنابراین درخواست ما این است که مردم برای سرمایه‌گذاری خود به محصولات و ابزارهای دیگر سرمایه‌گذاری توجه کنند.

البته سخن رئیس تازه تکیه زده بر صندلی چرمی میرداماد تجربه دلار جهانگیری را فراموش نمی‌کرد، توصیه می‌شود به مقامات که ای کاش، مقامات عزیز، نظر ندهید؛ توصیه نکنید و واکنش نیز پیشکش کمی روزه سکوت واجب است چراکه بلافاصله بعد انتشار این مطلب خبر آمد سکه فردایی در پیش گشایش امروز با صف خرید مواجه است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر