بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
نماینده مردم خرم اباد گفت: شرکت های هواپیمایی با ادعای افزایش نرخ ارز قیمت بلیط پروازهای هوایی را بالا بردند.
کد خبر : ۱۸۱۰۷۶

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا ملکشاهی‌راد با انتقاد از عدم کاهش نرخ بلیط هواپیما از سوی ایرلاین‌ها، گفت: شرکت‌های هواپیمایی با ادعای افزایش نرخ ارز و گران‌شدن تجهیزات هواپیما و همچنین افزایش حجم مسافران، قیمت بلیط پروازهای هوایی را بسیار بالا بردند، این در حالی است که همان افزایش قیمت نیز بدون محاسبه و بدون شفاف‌سازی صورت گرفت و مشخص نیست که این میزان افزایش بر مبنای چه مسائلی رخ داده است.

نماینده مردم خرم آباد در خانه ملت ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران مجلس از آغاز افزایش نرخ بلیط هواپیما نسبت به این مسئله اعتراض داشتند و وزیر راه و شهرسازی باید خیلی سریع تر نسبت به مدیریت این حوزه و اصلاح قیمت‌ها اقدام می‌کرد. یعنی به صورت تخصصی وارد این مسئله شده و قیمت‌های تمام شده یک بلیط را محاسبه و اعلام می‌کردند.

بازار کنونی بلیط هواپیما ماحصل عدم نظارت مستمر وزارت راه بر بازار

وی با بیان اینکه شرایط کنونی ماحصل عدم نظارت مستمر بر بازار فروش بلیط پروازهای هوایی است، افزود: در یک هفته اخیر نرخ ارز در کشور کاهش چشمگیری داشته و این انتظار می‌رفت که قیمت بلیط هواپیما به تبع نرخ ارز، کاهش چشمگیر و قابل قبولی داشته باشد، اما وضعیت کنونی قیمت بلیط پروازهای هوایی و عدم کاهش نرخ آن نشان می‌دهد که ایرلاین‌ها به دنبال سوءاستفاده از آشفتگی بازار هستند.

شرکت‌های هواپیمایی در بحث قیمت بلیط هواپیما به صورت صادقانه با مردم رفتار نمی‌کنند

ملکشاهی‌راد تصریح کرد: مسئولان شرکت‌های هواپیمایی در بحث قیمت بلیط هواپیما به صورت صادقانه با مردم رفتار نمی‌کنند، حال متأسفانه در کنار رفتار ایرلاین‌ها، دولت و وزارت راه و شهرسازی نیز هیچ اقدامی برای شفاف‌سازی قیمت و عملکرد شرکت‌های هواپیمایی صورت نداده است.

تعلل دولت زمینه ساز فعالیت دلالان در حیطه پروازهای هوایی

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی با تعلل دولت و وزارت راه و شهرسازی در بحث ساماندهی قیمت بلیط پروازهای هوایی، فضا برای فعالیت دلالان باز شده و مردم در این حوزه در تنگنا قرار گرفته‌اند و مسافران مجبور هستند از طریق حمل و نقل جاده ای طی مسیر بکنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر