بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تاکنون به 645 طرح مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شده است.
کد خبر : ۱۸۱۰۸۴

به گزارش بورس نیوز، بهروز اسودی گفت: در راستای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال از ابتدای سال جاری تا کنون 645 طرح مشاغل خانگی در استان به ارزش 48 میلیارد و هشتاد میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در این مدت همچنین 898 طرح مشاغل خانگی در استان سمنان جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از 82 میلیارد ریال به بانکهای عامل استان معرفی شده‌اند که از این تعداد 645 طرح موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند که 634 طرح مستقل و 11 طرح نیز پشتیبان هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: تاکنون بیش از 2هزار و هشتصد نفر در سامانه مشاغل خانگی استان جهت دریافت مجوز مشاغل خانگی و تسهیلات ثبت نام کرده‌اند که برای 2294 نفر مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: قالی بافی، گبه‌‌بافی، حسابداری، خیاطی، عروسک‌دوزی، سوزن‌دوزی، نازک‌دوزی، کیف‌دوزی، تولیدات چرم دست‌دوز، پرده‌دوزی، تعمیرکار تلفن همراه و سیستم‌های نظارتی و تصویری، ساخت جعبه‌های فانتزی، ملحفه‌دوزی رشته‌های شغلی مورد تقاضا در استان سمنان هستند.

بهروز اسودی اظهار کرد: هدف از اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی استفاده از ظرفیت‌های فراوان مشاغل خانگی از جمله پایین بودن هزینه، انعطاف‌پذیری و جلوگیری از هدررفت منابع است و افزایش سهم مشاغل خانگی در اقتصاد مناطق، حضور کسب و کارهای خانگی در عرصه ملی، اتصال به بازارهای هدف و توانمندی متقاضیان از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح است.



اشتراک گذاری :
ارسال نظر