بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
درحالی‌که چین اجازه داد ارزش یوآن پایین‌تر بیاید که این اقدام، تاثیر روانی بالایی برای بازارها داشته و ارز بازارهای درحال ظهور را تحت فشار قرار داده است.
کد خبر : ۱۸۱۱۰۸
به گزارش بورس نیوز، روز سه‌شنبه، در حالی‌ که چین اجازه داد ارزش یوآن از نرخ خود پایین‌تر بیاید که این اقدام، تاثیر روانی بالایی برای بازارها داشته و ارز بازارهای در حال ظهور را تحت فشار قرار داده است. در عین حال، سهام آسیا به پایین‌ترین میزان ۱۷ ماهه خود رسیده است. این در حالی است که روپیه پاکستان، در اقدامی که به نظر کاهش نرخ ارز توسط بانک مرکزی می‌آمد، حدود ۵ درصد سقوط کرد.

تحلیل‌گر جی‌پی‌مورگان در یادداشتی نوشت: ریسک در بازارها به سطح بالایی رسیده است و سهام همه جا در حال سقوط هستند.

او ادامه می‌دهد: در حالی که کند شدن شتاب اقتصادی چین با افزایش فشارهای آمریکا همراه شده است، تضعیف نرخ یوآن به نظر، راهی برای آزاد کردن این فشارها است و احتمالا تا پایان سال، نرخ برابری آن از سطح ۷.۰ فراتر خواهد رفت.

بانک مرکزی چین روز سه‌شنبه، نرخ برابری یوآن با دلار را در ۶.۹۰۱۹ فیکس کرد و با عبور از مرز مهم ۶.۹۰۰۰ باعث شده تا با افزایش گمانه‌زنی‌ها، نرخ یوآن در بازار لحظه‌ای به ۶.۱۹۲۰ برسد.

این افت برای صادرکنندگان خبر خوبی بود و شرکت‌های بزرگ شاخص شانگهای ۰.۳ درصد رشد کردند؛ اما این درحالی است که روز دوشنبه سهام این شاخص، ۴.۳ درصد سقوط داشتند که بدترین سقوط یک‌روزه آنها از اوایل ۲۰۱۶ تا کنون است.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، پس از این که روز دوشنبه در پایین‌ترین سطح خود از ماه می سال گذشته بسته شد، امروز بدون تغییر ماند.

نیکی ژاپن ۱.۳ درصد سقوط کرد که بخشی از این افت، به علت افزایش ارزش ین در برابر دلار بوده است.

در معاملات دیشب وال‌استریت، شاخص نزدک برای سومین روز متوالی سقوط کرد و ۰.۶۷ درصد پایین آمد. داوجونز ۰.۱۵ درصد رشد کرد و اس‌اندپی ۰.۰۴ درصد کاهش یافت.

سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا رکورد ۷ ساله جدیدی ثبت کرد و به ۳.۲۵۲ درصد رسید.

شاخص دلار تا ۹۵.۶۷۷ واحد تقویت شد، درحالی که تنها چند روز پیش نرخ ۹۳.۸۱۴ واحد را ثبت کرده بود؛ اما در برابر سرمایه امن بازار، ین ژاپن، دلار از رکورد هفته پیش خود، ۱۱۴.۵۴ ین، تا ۱۱۳.۰۷ ین تضعیف شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر