بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
با خواب سنگینی که صنعت ساختمان در آن به سر می برد، شرکت سرمایه گذاری ثشاهد چشم به دیگر صنایع دارد.
کد خبر : ۱۸۱۱۳۲

به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری شاهد که در گروه انبوه سازان حضور دارد و به عنوان یک شرکت ساختمانی شناخته می شود، به دنبال ورود به صنایع دیگر است.

میل سیری‎ناپذیری این سرمایه گذار / «ثشاهد» دست در دست چشم بادامی‎ها

تفاهم نامه اولیه با شرکت چینی جهت اجرای پروژه های پالایشی-پتروشیمی LNG انجام گرفته و در این راستا، مجوز تامین حدود 5 میلیون مترمکعب خوراک اولیه پروژه اخذ شده است.

علاوه بر این، شرکت سرمایه گذاری شاهد تفاهمنامه با شرکت مپنا جهت مشارکت در ساخت نیروگاه تهران را به نگارش درآورده است. همچنین در حال بررسی جهت ورود به بخش معدن و در پی جذب شریک سرمایه گذار است.

شرکت سرمایه گذاری سعدی که زیرمجموعه «ثشاهد» محسوب می شود، مالک 140 میلیون سهم معادل 3.5 درصد سهام «بانک ایران زمین» است. واگذاری سهام «وزمین» به اجرا درآمده و تفاهمنامه برای فروش نیز انجام گرفته و نقل و انتقال قطعی موکول به باز شدن نماد «وزمین» شده است.

ساختار درآمدزایی «ثشاهد» در 5 سال مالی گذشته در شکل ذیل مشخص است.

میل سیری‎ناپذیری این سرمایه گذار / «ثشاهد» دست در دست چشم بادامی‎ها

به گزارش آبسیم، این شرکت سرمایه گذار، اغلب سود خود را از محل سود سرمایه گذاری در شرکت ها بدست می آورد که در مجموع دوره های اخیر، روند نزولی دارد. در سال مالی 97 از محل سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها، درآمد نسبتا مناسب 146 میلیارد ريالی کسب کرد که انتظار می رود در سال مالی جاری با فروش سهام «وزمین» این ارقام مجددا تکرار شود.

در سال مالی 95 بیش از همه سال ها اقدام به فروش زمین و ساختمان نمود و پس از این سال، این فعالیت کمرنگ شد.

میل سیری‎ناپذیری این سرمایه گذار / «ثشاهد» دست در دست چشم بادامی‎ها

اشتراک گذاری :
ارسال نظر