بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
پس از آن که صندوق بین‌المللی پول، پیش بینی خود از نرخ رشد اقتصادی جهان را کاهش ‌داد، بازارهای بورس در نقاط مختلف جهان واکنش‌های متفاوتی از خود بروز دادند.
کد خبر : ۱۸۱۱۶۸
به گزارش بورس نیوز، شاخص "نیک کی ۲۲۵" پس از ۴ روز تعطیلی با کاهش کار خود را خاتمه داد و با ۰.۸ درصد عقب نشینی، در سطح ۲۳۴۵۰.۱۴ واحدی بسته شد. در چین، شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۶۳۷۹.۵۵ واحد رسید و شاخص " شانگهای کامپوزیت" پس از ۲ روز زیان موفق شد با ۰.۴ درصد افزایش در سطح ۲۷۳۲.۰۳ واحدی بسته شود.

از سوی دیگر بورس‌های آمریکایی و اروپایی نیز همانند بورس‌های آسیایی به گزارش صندوق بین المللی پول واکنش محتاطانه‌ای نشان دادند به گونه‌ای که در وال استریت، شاخص "داو جونز"با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۶۴۳۰.۵۷ واحد رسید. در لندن شاخص "فوتسی ۱۰۰" ۰.۱ درصد بالا رفت و به سطح ۷۲۳۷.۵۹ واحدی رسید.

استفان اینس- مدیر بخش آسیا-اقیانوسیه در موسسه "اودانا" گفت: سفر پر پیچ و خم بازارهای مالی جهان با توجه به تشدید جنگ تجاری و مذاکرات بریگزیت ادامه دارد.

نگاه معامله گران اکنون به یوان چین است: هفته گذشته یوان به پایین‌ترین سطح ۱۹ ماه اخیر خود در برابر دلار رسید. از طرف دیگر بلومبرگ گزارش داده است اوضاع بازار مسکن چین نیز چندان مناسب نیست و اعتراضاتی توسط خریداران مسکن در این کشور صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در سایر بورس‌های آسیایی، بورس تایوان با ۰.۱ درصد افزایش بسته شد اما بورس سئول کره جنوبی و سنگاپور به تریتب ۰.۹ درصد و ۰.۱ درصد کاهش یافتند. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینترمدیت" با ۲۵ سنت کاهش به ۷۴.۷۱ دلار و هر بشکه نفت خام برنت با ۱۵ سنت کاهش به ۸۴.۸۵ دلار رسیدند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر