بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
رئیس اتحادیه لوازم ایمنی و آتش نشانی اظهار کرد: بالا رفتن نرخ ارز و ترخیص نشدن برخی از کالاهای وارداتی از گمرگ سبب شده تا قیمت کالای صنف لوازم ایمنی و اتش نشانی ۳ الی ۴ برابر افزایش قیمت داشته باشد.
کد خبر : ۱۸۱۱۸۴

به گزارش بورس نیوز، حسین مصطفی‌زاده اظهار کرد: تولیدکنندگان ما بسیار توانمند هستند و در حوزه تولیدکفش، کلاه ایمنی، خاموش‌کنندهها و ماسک و … حرفی برای گفتن داریم و تولیدات ما در این صنعت کاملا همگام با تولیدات اروپایی است و قابلیت رقابت با تولیدات خارجی را دارد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولیدکنندگان داخلی ضروری است، تصریح کرد: در شرایط حاضر به دلیل نوسانات نرخ ارز، مواد اولیه تولید از سوی پتروشیمی به تولیدکنندگان داخلی عرضه نمی‌شود که همین موضوع باعث شده تا مشکلات عدیده ای برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد شود و اگر دولت راهکاری ارائه ندهد قطعا این کارخانه‌ها تعطیل خواهند شد.

رئیس اتحادیه لوازم ایمنی و آتش نشانی اظهار کرد: بالا رفتن نرخ ارز و ترخیص نشدن برخی از کالاهای وارداتی از گمرگ سبب شده تا قیمت کالای صنف لوازم ایمنی و اتش نشانی ۳ الی ۴ برابر افزایش قیمت داشته باشد.

مصطفی‌زاده تاکید کرد: ایمنی مساله بسیار مهمی است که دولت باید برای تامین آن باید تلاش کند همانطور که تامین موادغذایی در اولویت قرار دارد تامین امنیت و ایمنی نیز حائز اهمیت است به عنوان مثال کارگری که در کارخانه با اسید سروکار دارد حتما بایستی از دستکش‌های مقاوم در برابر اسید استفاد کند تا سلامتی‌اش به خطر نیافتد .

وی افزود: استانی‌شدن اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ایمنی، کلاه و آتش‌نشانی ضروری است و به زودی اجرایی خواهد شد.

مصطفی‌زاده تصریح کرد: به دلیل بالا بودن ضرورت فعالیت اتحادیه و اینکه این اتحادیه به علت رعایت مسایل ایمنی و امنیتی با جان مردم سر وکار دارد و برای جلوگیری از فعالیت برخی از افراد متخلف در این صنف به دنبال استانی شدن این اتحادیه در وهله اول و در گام دوم کشوری شدن آن هستیم تا بتوانیم فعالیت تمام واحدها را تحت پوشش خود داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای بهتر شدن روند فعالیت اعضای این صنف و جلوگیری از تخلفاتی که بعضا توسط افردای که خارج از تهران فعالیت می‌کنند و تحت پوشش اتحادیه نیستند، نیاز داریم تا دامنه حوزه بازرسی و نظارت اتحادیه را گسترش دهیم تا با مسایل متفرقه روبه‌رو نشویم؛ به همین دلیل موضوع استانی شدن اتحادیه حتما پیگیری و انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر