بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
مدیرعامل شرکت داروسازی آوه سینا گفت: در سال جاری رشد بازار داخلی بیش از سال قبل خواهد بود زیرا واردات داروهای مشابه تولید داخل ممنوع شده و اگر روند تزریق ارز ادامه داشته باشد شرکت هایی که بتوانند تامین مالی خود را براساس ارز مرجع انجام دهند در این زمینه موفق خواهند بود.
کد خبر : ۱۸۱۱۸۹

به گزارش بورس نیوز، چهل و یکمین نشست یک دیدار یک عرضه با هدف تشریح ظرفیت‌های شرکت داروسازی آوه سینا و با حضور خشایار کریمیان رئیس هیئت مدیره، سیامک میرترابی نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت، ثریانژاد مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن و مهدی علم‌الهدی معاون پذیرش و ناشران فرابورس برگزار شد.

در این نشست سیامک میرترابی مدیرعامل شرکت داروسازی آوه سینا گفت: شرکت " داروسازی آوه سینا" با نماد داوه اولین شرکت ایرانی در زمینه ثبت اختراع در آمریکا و اروپا محسوب می شود و مهمترین وجه تمایز آن با سایر شرکت‌های همگروه ، توانمندی در زمینه تحقیقات بوده که این امر منجر به تولید داخلی جدیدترین داروها با بیشترین کیفیت شده است.

میرترابی در خصوص سرمایه این شرکت گفت: آوه سینا با سرمایه اسمی 35 میلیارد تومانی به دو بخش عمده تولید مواد موثره دارویی و داروهای ساخته شده تقسیم می شود.

وی افزود: این شرکت متشکل از شرکت شیمیایی دارویی ارسطو برای تولید مواد موثره دارویی، شرکت داروسازی آوه سینا برای تولید داروهای خوراکی و شرکت پخش دایا دارو برای فعالیت پخش سراسری دارو در زنجیره ارزش است.

میرترابی خاطرنشان کرد: کامل بودن زنجیره تولید ماده اولیه، تولید دارو و توزیع یکی از مزیت‌های نسبی این شرکت نسبت به رقبا است.

وی در مورد جایگاه شرکت آوه سینا در صنعت دارو گفت: براساس گزارش آمار‌نامه سال ۹۵ دارویی کشور، این شرکت در بین ۱۴۵ شرکت داروسازی، رتبه ۳۹ را در فروش عددی و رتبه ۴۸ را در فروش ریالی به دست آورده است.

مدیرعامل داروسازی آوه سینا با اشاره به وضعیت فعلی تولید شرکت گفت: اکنون شرکت ۵۱ محصول را تولید می کند که ۱۰ محصول آن به صورت کپسول و ۴۱ نوع قرص را شامل می‌شود.

وی در خصوص طرح توسعه این شرکت گفت: با توجه به افزایش امید به زندگی طرح توسعه ای شرکت بر تولید داروهای ضد سرطان متمرکز است.

میرترابی افزود: داروهای ضد‌سرطان از محل مواد موثره داروی ضد‌سرطان تولید شده در شرکت ارسطو به بهره‌برداری می‌رسد که در مرحله اول تولید ۹ داروی ضد‌سرطان که مجوزهای آن از وزارت بهداشت اخذ شده و سالن‌های مخصوص تولید این داروها در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: در صورت تولید ماده اولیه داروهای ضدسرطان در شرکت ارسطو قیمت تمام شده این داروها ۳۰ درصد کاهش می یابد اما سایر رقبا ماده اولیه را از چین و هند وارد می کنند.

میرترابی در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز مبنی بر تاثیر تحریم ها در سودآوری شرکت نیز گفت: پیش از اعمال تحریم‌ها این شرکت به کانادا، عراق، افغانستان، سوریه و ... دارو صادر می کرد اما اکنون با توجه به کمبود دارو در داخل کشور، صادرات آن ممنوع است.

نایب رئیس هیات مدیره آوه سینا ادامه داد: در سال جاری رشد بازار داخلی بیش از سال قبل خواهد بود زیرا واردات داروهای مشابه تولید داخل ممنوع شده و اگر روند تزریق ارز ادامه داشته باشد شرکت هایی که بتوانند تامین مالی خود را براساس ارز مرجع انجام دهند در این زمینه موفق خواهند بود.

وی افزود: امیدواریم با بهبود شرایط سیاسی کشور در سال جاری صادرات دارو نیز از سر گرفته شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر