بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با وضع کنونی اقتصاد و تحریم‌های احتمالی اقتضا می‌کند که سامانه کارت هوشمند سوخت برای مدیریت مصرف بنزین همانند گذشته دوباره فعال شود.
کد خبر : ۱۸۱۱۹۰

به گزارش بورس نیوز، قاسم ساعدی درباره تاثیر کارت هوشمند سوخت در جلوگیری از قاچاق سوخت گفت: وضع کنونی اقتصاد کشور و تحریم‌های احتمالی اقتضا می‌کند که سامانه کارت هوشمند سوخت برای مدیریت مصرف بنزین همانند گذشته دوباره فعال شود.

وی افزود: قاچاق سوخت معضلی اساسی در کشور تلقی می‌شود، به‌طوری که روزانه میلیون‌ها لیتر بنزین و گازوئیل از مرزها خارج می‌شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه قاچاق سوخت در مرزها به شدت افزایش یافته و قاچاقچیان با شگردهای مختلف، سوخت را به خارج از کشور انتقال می‌دهند، از این رو معتقدم تنها راه نجات ما در برهه کنونی استفاده از کارت هوشمند سوخت و همچنین طرح سهمیه‌بندی بنزین است.

ساعدی با بیان این‌که سوخت به عنوان نبض اقتصاد ایران تلقی می‌شود، عنوان کرد: سامانه کارت هوشمند سوخت باید فعال شود و سهمیه‌بندی‌ را نیز بر اساس نوع خودرو و سوخت مشخص کرد تا مصرف کنترل و سدی در برابر قاچاق گسترده بنزین ایجاد شود


اشتراک گذاری :
ارسال نظر