بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در شرایط فعلی وظیفه اصناف حفظ آرامش است و باید بپذیریم که اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و اصناف ما در این شرایط پیشگام در مبارزه می‌باشند.
کد خبر : ۱۸۱۲۰۸

به گزارش بورس نیوز، نادر میرشکار گفت: شناخت از وضعیت موجود و شرایط زندگی می‌تواند راهگشای حل مسایل باشد و باید آگاه باشیم که بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی به شناخت و آگاهی از شرایط و پیرامون موجود نیاز داریم و بدانیم در کدام مقطع ایستاده‌ایم و حقیقت زمان را درک کنیم.


وی گفت: در شرایط فعلی وظیفه اصناف حفظ آرامش است و باید بپذیریم که اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و اصناف ما در این شرایط پیشگام در مبارزه می‌باشند.


وی افزود: نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت‌ها به نوعی برای شکستن اعتماد عمومی است و ما باید منجر به آرامش اجتماعی در جامعه شویم، دعوت به آرامش عمومی موضوع مهمی است که باید مد نظر قرار بگیرد و به عنوان یکی از مسایل راهبردی مصون‌سازی است. مصون‌سازی افکار عمومی در برابر شایعات از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بپذیریم که کسی دلسوزتر از خودمان برایمان نیست.

میرشکار گفت: وجود بیش از 34 هزار واحد صنفی در استان سرمایه بسیار بزرگی است، دشمن توان تحریم واحدهای تولیدی کوچک را ندارد و در هیچ کجای دنیا نمی توانند واحدهای تولیدی کوچک را تحریم کنند. هم اینک بیش از 100 هزار نفر از مردم استان در واحدهای صنفی مشغول به فعالیت هستند.


وی تصریح کرد: قطعا در بین اصناف همانطور که در اقشار دیگر افراد متخلف حضور دارند واحدهای صنفی هم وجود دارند که به دنبال ایجاد اختلال در بازار با هدف کسب سود بیشتر از این شرایط هستند که توسط بازرسان در حوزه سازمان صنعت،معدن و تجارت و بازرسان اصناف رصد، شناسایی و با همکاری اماکن برخی از این واحدها نیز پلمپ شده اند که جای تقدیر از همه دست‌اندرکاران به دلیل سرعت در این کار دارد.


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: برای شفافیت در بازار و تنظیم بازار و جلوگیری از سودجویی و مقابله با احتکار که به اقتصاد جامعه ضربه می‌زند، تاکنون در سطح استان اطلاعات تعداد 5 هزار و 220 انبار از سوی فعالان اقتصادی استان در سامانه جامع انبارها ثبت شده است و فعالین اقتصادی استان که دارای انبارهای نگهداری مواد غذایی، محصولات کشاورزی، محصولات بهداشتی، مواد پروتئینی، محصولات غیرفلزی، محصولات فلزی و معدنی، لوازم یدکی هستند بر اساس قانون موظفند در بازه زمانی هر 15 روز موجودی خود را در سامانه جامع انبارها اعلام نمایند در غیر اینصورت متخلف محسوب می‌شوند .
نادر میرشکار افزود: در بحث نوسانات قیمت ارز خیلی از مردم و اصناف دچار نگرانی بودند که کالاهای مورد نیاز تامین نشود و با تصمیماتی که دولت گرفت ارز مورد نیاز 25 قلم کالای اساسی را تامین کرد که در زمینه کالاهای اساسی هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و از طریق سامانه 124 هم اصلا هیچ گزارش مردمی از کمبود کالاها در شش ماهه اول سال در سطح استان دریافت نکردیم و در زمینه صادرات نیز در بهترین شرایط قرار داریم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر