بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
مدیرعامل سازمان صنایع‌کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت:31 هزار و 500 واحد صنعتی را تا 3 سال آینده باید نوسازی و بهسازی کنیم.
کد خبر : ۱۸۱۲۰۹

به گزارش بورس نیوز، صادق نجفی گفت: 31 هزار و 500 واحد صنعتی را تا 3 سال آینده باید نوسازی و بهسازی کنیم.

معاون وزیر صمت افزود: بیش از 84 هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که 92 درصد آن کوچک و متوسط است.

به گفته وی اگر برای کارآفرین و بنگاه‌دار فضای لازم را به وجود آوریم، موفق خواهیم شد و امیدواریم این نشست پایه‌گذار یک حرکت علمی در کشور باشد.

تاکید بر توجه به حوزه بهره‌وری و تکنولوژی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتیایران با بیان اینکه جایی که بهره‌وری پایین، رقابت مشکل و هزینه تمام‌شده تولید بالاست، باید به سمت استفاده از فناوری‌های نوین رفت، اضافه کرد: 2.5 درصد از رشد اقتصادی باید در حوزه بهره‌وری و تکنولوژی باشد.

نجفی با تأکید بر این موضوع که باید راه‌ها و روش‌های نوین را بیابیم، گفت: به عنوان نمونه قطعات ماشین آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی غیرفعال و راکد را می‌توانیم به دیگر کشورها بفروشیم و ارزآوری داشته باشیم.

وی با انتقاد از این موضوع که خسارت نقدینگی که در جامعه ایجاد شده است، را تولیدکننده می‌دهد، تصریح کرد: این گونه تفاهم نامه‌ها باید خروجی کاربردی داشته باشند و اکنون که در شرایط خاصی قرار داریم اهمیت این موضوع دوچندان می‌شود.

معاون وزیر صمت با اعلام اینکه کارگروهی برای عملیاتی کردن این تفاهم نامه باید تشکیل شود، افزود: در استانهایی مانند گلستان، مرکزی و آذربایجان شرقی واحدهایی را شناسایی کردیم که به عنوان پایلوت می‌توانند در این تفاهم نامه مفید واقع شوند.

نجفی به استقرار 2 هزار استارت آپ در نواحی و شهرک‌های صنعتیدر 3 سال آینده اشاره وتصریح کرد: برای استقرار شرکتهای دانش بنیان در درون شهرکهای صنعتی تسهیلات ویژه ای به صورت 60 ماه تقسیط در نظرگرفته شده است..

وی همچنین یادآور شد: حدود 8 هزار دانشجوی ارشد و دکترا به صورت عملی در واحدهای صنعتی در قالب طرح کارورزی مشغول به کار هستند.

معاون وزیر علوم:پژوهشکده‌ها بازوی تحقیقاتی شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نیز در این مراسم گفت: این سازمان مولود انقلاب است و در سال 1359 راه اندازی شد که تاکنون 31 دوره جشنواره خوارزمی را نیز برگزار کرده است.

عشوری ارزیابی اختراعات، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوپا و ارتباط دانشگاه با صنعت را از وظایف این سازمان دانست و افزود: 7 پژوهشکده داریم و امیدواریم کمک‌های علمی و تحقیقاتی خود را به صنایع کوچک و متوسط عرضه کنیم.

وی با اعلام اینکه پژوهشکده‌ها می‌توانند بازوی تحقیقاتی شهرک‌های صنعتی باشند، تصریح کرد: در ابلاغیه وزیر علوم این سازمان موظف به حمایت از صنعت در خصوص توانمندسازی صنعت و ارتقای صنعت با استفاده از روش‌های نوین و آموزش در جنبه‌های مختلف شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر