بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
مدیرعامل تعاونی پیشگام پلیمر گیلان گفت: متأسفانه تعاونی‌ها قدرت و ابزار لازم را برای بهبود شرایط ندارند و قدرت و نفوذ در اختیار بورس کالا، صنایع پایین‌دستی و سامانه بهین یاب است.
کد خبر : ۱۸۱۲۵۰
به گزارش بورس نیوز، مجتبی رحیمی، افزود: به‌طورقطع کنترل 30 واحد تعاونی بسیار راحت‌تر از کنترل چندین هزار واحد تولیدی است ، از طریق تعاونی‌ها می‌توان تخلفات را به حداقل ممکن رساند.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها می‌توانند با شناسایی تولیدکنندگان واقعی مواد را در مسیر درست تولید هدایت کنند به‌شرط اینکه صادرکنندگان مجاب شوند تا از طریق تعاونی‌ها مواد را به فروش برسانند، با این اقدام تولیدکننده نیز با عضویت در تعاونی‌ها با اطمینان خاطر به فعلیت خود می‌پردازد و  دغدغه تأمین مواد و سرمایه موردنیاز خود را ندارد.

مدیرعامل تعاونی پیشگام پلیمر گیلان اظهار داشت:در شرایط سخت اقتصادی امروز کشور که باید ارز کمتری از کشور خارج شود، متأسفانه عضویت در تعاونی‌ها مزیت چندانی برای تولیدکنندگان ندارد، اعطای برخی مزیت‌ها مثل ضریب سهم برای تولیدکنندگانی که از اعضای تعاونی‌ها هستند آن‌ها را مشتاق عضویت خواهد کرد به‌شرط آنکه به‌صورت شفاف موادی را که دریافت کرده‌اند در چرخه تولید به نمایش بگذارند.

رحیمی بابیان اینکه عرضه مستقیم مواد باید از طریق تعاونی‌ها صورت بگیرد تصریح کرد: این اقدام باعث خواهد شد تا دست دلالان از بازار کوتاه شود ، این امر گام مهمی در اعتبار دادن به تعاونی‌ها است تا صنایع پایین دستی برای تأمین مواد عضو تعاونی‌ها شوند.

رحیمی اظهار داشت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، اتاق تعاون ، بورس و..باید از تعاونی‌ها حمایت کنند تا مواد اولیه به تولیدکننده برسد، باید از طریق یک سامانه و به‌صورت سیستماتیک این مواد از درب کارخانه تا رسیدن به محصول واقعی کنترل شود که این کار از طریق تعاونی‌ها امکان پذیر خواهد بود.

وی گفت: تعاونی‌ها باید اگر انباری دارند اعلام کنند، تا سازمان تعزیرات  کالاهایی که توسط دلالان احتکار شده  را شناسایی و به چرخه تولید بازگرداند.

 وی افزود: تعاونی پیشگام پلیمر گیلان این پتانسیل را دارد تا در صورت حمایت نهادهای مربوطه درقالب قراردادهای بلندمدت اعتباری به‌صورت مستقیم مواد موردنیاز تولیدکنندگان زیرمجموعه خود را از پتروشیمی‌های کشور تأمین نماید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر