بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
کارشناس بازار سرمایه گفت: با توججه به افزایش نرخ دلار ماه های گذشته بازار سرمایه رشد بی سابقه ای را تجربه کرد اما در حال حاضر باتوجه به کاهش نرخ ارز شاخص کل نیز باید توقف کوتاهی را تجربه کند اما شاید باز هم در هفته های اخیر دوباره شرایط برای رشد بورس فراهم شود.
کد خبر : ۱۸۱۲۶۳

به گزارش بورس نیوز، نوسان‌های کوتاه‌مدت و زیاد نرخ ارز یکی از نشانه‌های افزایش ریسک بازار محسوب می شود که این موضوع ترسی را برای سهامداران ایجاد می کند اما نوسانات نرخ ارز در بلندمدت تاثیرات زیادی را برای بازار سرمایه به همراه دارد در چندماه خیر نیز شاهد آن بودیم که به تبع افزایش نرخ ارز بازار سرمایه رشد خوبی را تجربه کرد اما پس از کاهش این نرخ شاخص بورس نیز با افت شدیدی مواجه شد.

در این خصوص حسنعلی بشارت احسانی مدیرعامل کارگزاری توسعه سرمایه دنیا به بورس نیوز گفت: در چندماه گذشته شاهد رشد خوبی در بازار سرمایه بودیم اما اکنون با توجه به کاهش نرخ دلار شاخص بورس نیز با افت مواجه شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاخص کل باید توقف کوتاهی را تجربه کند، گفت: اما شاید بازهم در هفته های اخیر دوباره شرایط برای رشد بورس فراهم شود.

بشارت احسانی با بیان اینکه در روزهای گذشته سهام هایی مانند بانک تجارت و ملت افت زیادی را تجربه کرده اند، گفت: در ماه های اخیر بانک ملت با استفاده از امکاناتی مانند تسعیر منابع ارزی توانست رشد خوبی را تجربه کند اما با کاهش نرخ ارز و هجوم دوباره نقدینگی به بازارهای موازی از جمله بانک ها شرایط برای رشد دیگر بانک ها نیز فراهم شد که این امر موجبات افت سهام بانک ملت را فراهم کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
تو 2 هفته بیشتر از 50درصد سهامو نزول دادید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
چندهفته است بورس سرسام آور ویک پارچه منفی شده وصف های فروش بسته انگار عمدا این کار صورت گرفته است ظواهر هم همان را نشان میدهد ودر این رابطه یکی میگوید دست خارجی ها در کار است به مدیران بورس هم نفوذ کردند دیگری میگوید حقوقی ها عمدا صف فروش بستند . آن یکی میگوید تحریمها باعث شده ووو واما هیچکدام این ها نیست یادم می آید زمانی رییس بورس را عوض کردند آقای فطانت را سرکار اوردند که همان بلا را در سال 92 سر سهامداران پالایشی ها اوردند که یکی سهامدار جزء آن موقع بودم که سرمایه ام را از دست دادم حالا باز رییس را عوض کردند که میخواهند از این طریق نقدینگی را جمع کنند. کسانی که چند هفته پیش مثال 50 میلیون تومان داده به امید بدست آوردن سود. سهام خریده فعلا نصف شده است دزدی آشکار و به اصطلاح قانونی . کسی هم نیست بداد سهامداران برسد ان طرف هم تبلیغ میکنند بورس جای امن برای سرمایه گذاری است. این است جای امن؟ بقول ان کارشناس که در صدا سیما گفت بورس دستوری شده است .که معلوم است که حرف ایشان درست بوده است