بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۱۷ سنت، معادل ۰.۲۱ درصد افزایش به ۸۰ دلار و ۴۳ سنت رسید.
کد خبر : ۱۸۱۲۶۸

به گزارش بورس نیوز، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۱۷ سنت، معادل ۰.۲۱ درصد افزایش به ۸۰ دلار و ۴۳ سنت رسید. قیمت نفت برنت روز پنجشنبه ۳.۴ درصد کاهش یافته بود. قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با ۳۷ سنت، معادل ۰.۵۲ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۳۴ سنت رسید.

آمارهای گمرک چین نشان داد که واردات نفت این کشور در ماه سپتامبر به ۹.۰۵ میلیون بشکه در روز رسیده که بالاترین رقم از ماه می‌تاکنون به شمار می‌رود. این رقم ۱۰ هزار بشکه در روز بالاتر از میزان واردات ماه اوت بوده و سومین افزایش متوالی ماهیانه واردات نفت چین به شمار می‌رود.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد که به نظر می‌رسد بازار «فعلا به میزان کافی از عرضه برخواردار است.» آژانس همچنین پیش‌بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری و سال آینده را کاهش داد.

در این گزارش آمده است: این (کاهش) به دلیل ضعیف تر شدن چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی، نگرانی‌های تجاری، افزایش قیمت‌ها و تجدیدنظر در آمارهای چین است.

بدین ترتیب هر دو شاخص نفتی به رغم افزایش جزئی، در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی در طی ۵ هفته گذشته قرار گرفتند که عمدتا ناشی از افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و کاهش نگرانی‌ها از تاثیرات منفی تحریم نفتی ایران بر عرضه جهانی بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر