بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
نماینده مردم شاهرود گفت:از روزهای اولیه التهاب بازار ارز به مردم توصیه کردیم که بازار سکه و ارز پرتلاطم و ریسک‌پذیر بنابراین مناسب سرمایه‌گذاری نیست.
کد خبر : ۱۸۱۳۲۵

به گزارش بورس نیوز، سید حسن حسینی شاهرودی در خصوص هدایت نقدینگی به بازارهای دیگر بیان کرد: از روزهای اولیه التهاب بازار ارز به مردم توصیه کردیم که بازار سکه و ارز پرتلاطم و ریسک‌پذیر بنابراین مناسب سرمایه‌گذاری نیست.

سرمایه‌گذاری در بازار ارز ریسک‌پذیر است

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در دنیا نیز معمول نیست که کسی پول خود را به ارز دیگر تبدیل کند با این حال عده‌ای سودجو به میدان آمدند تا بازاری برای کسب درآمدها خود ایجاد کردند و به دنبال آن مردم سرمایه‌های خود را به دلار و سکه تبدیل کردند اما با سقوط ارزش آن در واقع مردم با شکست اقتصادی مواجه شدند.

نماینده مردم شاهرود در خانه ملت سه پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری امن ارائه داد و گفت: یکی از سرمایه‌گذاری‌های امن، سپرده‌گذاری در بانک‌ها است به این شرط که بانک‌ها نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنند و سرمایه مردم را یه سمت تسهیلات تولیدمحور سوق دهند نه تسهیلاتی که صرفا در حوزه دلالی وارد می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر آن می‌تواند در بازار سرمایه و تامین سرمایه برای موسسات و بنگاه‌های اقتصادی گام‌هایی برداشت، همچنین می‌توان سرمایه‌های مردم را به سمت ابر پروژه‌های اشتغال محور هدایت کرد که تولیت آن با دولت باشد اما بخش خصوصی آن را مدیریت کند.

حسینی در ادامه با اشاره به طرح دو فوریتی مجلس برای مدیریت التهاب بازار ارز و سپرده‌گذاری ارزی بیان کرد: سپرده ارزی در بانک‌ها با تضمین بانک مرکزی نیز می‌تواند محل امنی برای سرمایه‌گذاری دلارهای خانگی و فعالان اقتصادی باشد.

از سپرده‌های ارزی استقبال نشده است

این نماینده مجلس با بیان اینکهسپرده ارزی می‌تواند محل امنی برای انباشت‌های ارزی باشد، گفت: بسیاری از صادرکنندگان می‌تواند ارز خود را علاوه بر ارائه در سامانه نیما در سپرده ارزی بانک‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا هر زمان نیاز به ارز داشتند به حساب بانکی خود مراجعه‌کننده اما این برداشت باید با مکانیزم نظارتی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: سپرده ارزی استراتژی است برای اینکه هر فردی که به هر دلیلی دلار در اختیار دارد در بانک‌ها سپرده‌گذاری کند و بانک مرکزی بایددر این زمینه تمهیداتی بیاندیشد که هر زمان فرد به ارز خود نیاز داشت آن راارائه دهد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با استقبال مردم و فعالان اقتصادی از سپرده‌های ارزی اشاره کرد و بیان داشت: از آنجایی که در 8 ماه اخیر تصمیمات غلط گرفته شد یا تصمیمات به موقع نبود از سپرده‌های ارزی استقبال نشده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر