بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
کارشناس بورس‌کالا گفت: باتوجه به سخت‌گیری@های انجام شده از سوی سازمان بورس و نهادهای مسئول در صنایع مختلف، بسیاری از عرضه و تقاضاها در بورس کالا واقعی شده‌اند.
کد خبر : ۱۸۱۳۵۸

به گزارش بورس نیوز، براساس آماری که از سوی بورس‌کالا ارائه شد این بازار در هفته گذشته شاهد دادستد 293 هزارو 336 تن انواع کالا به ارزش بیش از 17 هزار میلیارد ریال بود که به گفته کارشناسان میزان عرضه و تقاضای محصولات در این بازار نیز افزایش یافته است.

در این خصوص فرشته واعظی کارشناس بورس کالا به بورس‌نیوز گفت: باتوجه به سخت‌گیری‌های انجام شده از سوی سازمان بورس و نهادهای مسئول در صنایع مختلف بسیاری از عرضه و تقاضاها به سمت واقعی شدن پیش رفته‌اند.

وی تصریح کرد: به طور مثال به دلیل افزایش قیمت پایه محصولات پلیمری و نزدیک شدن آن به قیمت واقعی بازار متقاضیان به میزان نیاز خود سفارش می‌دهند به همین دلیل می‌توان گفت بخش زیادی ازتقاضاها در این بازار واقعی بوده است.

واعظی ادامه داد: محصول پلیمری پلی‌اتیلین ترتاترات بورسی 781 که حجم تقاضا برای خرید آن تا قبل از برداشتن سقف قیمت‌ها زیاد بود در هفته گذشته براساس قیمت پایه معامله شد.

کارشناس بورس‌کالا با اشاره به سخت‌گیری‌های انجام شده از سوی نهادهای مربوطه برای معامله ورق نیز گفت: براساس سخت‌گیری‌های انجام شده در مورد تقاضاهای این بازار هرکسی اجازه خرید این محصول را ندارد و حتی به متقاضیانی که از سال های قبل سفارش خود را ثبت کرده اند نیز سهمیه تعلق گرفته است.

وی افزود: اما در مورد آهن و میلگرد متقاضیان حقیقی و حقوقی سفارش خود را دریافت می کنند و پس از آن سازمان حمایت از مصرف کنندگان نظارت های لازم را انجام می دهد.

واعظی با اشاره به اینکه برخی از این سخت گیری ها آسیب هایی را برای بورس کالا به همراه داشته است، گفت: با وجود این سخت‌گیری‌ها موانعی برای ورود شرکت‌های جدید به این بازار ایجاد شد و بسیاری از شرکت‌های فعال در بورس‌کالا نیز حذف شدند زیرا سودی که عامل ایجاد تفاوت بین نرخ بورس و بازار محسوب می‌شد و انگیزه برای خرید نیز ایجاد می‌کرد از بین رفت بنابراین واسطه‌ها نیز با علاقه کمتری وارد بازار می شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر