بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
جزییات تفاهم‌نامه گروه سرمایه‌گذاری مسکن و سازمان نوسازی تهران اعلام شد:

ورود متفاوت بانک مسکن به بافت فرسوده

شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن و سازمان نوسازی شهر تهران برای احداث واحد مسکونی در بیش از ۱۰۵ هزار مترمربع از عرصه‌های فرسوده تهران تفاهم کردند.
کد خبر : ۱۸۱۳۶۴
به گزارش بورس نیوز،  تفاهم نامه همکاری بین سازمان نوسازی شهر تهران و شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با هدف احداث واحدهای مسکونی و تجاری در بیش از 105 هزار مترمربع از زمین های در اختیار سازمان نوسازی شهر تهران در قالب مشارکت در ساخت منعقد شد.

این اراضی، عرصه‌های واقع در بافت فرسوده شهر تهران هستند که با توجه به وجود املاک فرسوده و‌ کلنگی نیازمند تخریب و بازسازی فوری هستند و گروه سرمایه‌گذاری بانک‌ مسکن برای عملیات ساختمانی روی آنها اعلام آمادگی و اقدام به انعقاد تفاهم نامه‌کرده است.

بر اساس این تفاهم نامه شرکت سرمایه گذاری مسکن ارایه خدمات مشاوره جهت بهینه سازی مشخصات فنی و تهیه مدارک فنی و مهندسی مورد نیاز جهت اخذ مصوبات لازم را بر عهده دارد. همچنین انجام بازدیدهای میدانی و بررسی های اقتصادی به منظور استخراج مشخصات فنی پروژه منطبق با منطقه و ملاحظات بازاریابی و فروش در آن از دیگر تعهدات شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن در قبال این تفاهم نامه است.

طبق مفاد این تفاهم نامه، به منظور تسهیل و تسریع در روند اجرای این تفاهم نامه، طرفین، نمایندگان ویژه خود را برای پیگیری امور معرفی کردند.

شرکت سرمایه گذاری مسکن پس از این تفاهم نامه مکلف شده نیازمندی های اطلاعاتی خود را به سازمان نوسازی شهر تهران ارایه کند.

همچنین نمایندگان شرکت سرمایه گذاری مسکن و سازمان نوسازی شهر تهران، طی جلساتی مشترک، برنامه ریزی و هماهنگی های لازم جهت اجرای مفاد تفاهم نامه را جمع بندی و طی گزارش های ادواری هفتگی ارایه می کنند.

علاوه بر این برنامه فیزیکی مناسب با توجه به تحقیقات بازار و نظرات کارشناسی تیم فنی و مشاوره توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن تعیین و با نظر نمایندگان دو طرف نهایی خواهد شد.

بر اساس اطلاعات و مفروضات تفاهم نامه و الزامات اجرایی اعلامی از سوی سازمان نوسازی شهر تهران، شرکت سرمایه گذاری مسکن پیشنهاد خود در خصوص قدرالسهم در هر یک از پروژه ها را ارایه می کند.

عقد قرارداد مشارکت در خصوص هر یک از پروژه ها پس از تصویب طرح در مراجع ذی صلاح شرکت های تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن و هیأت مدیره سازمان نوسازی شهر تهران و مشخص شدن سهم الشرکه طرفین میسر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، گروه سرمایه‌گذاری مسکن در راستای تحقق اهداف طرح ملی بازآفرینی شهری، طی دو سال گذشته اقدام به تعریف پروژه‌های متعددی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به پروژه بازآفرینی شهری 5.4 هکتاری حکم‌آباد تبریز، پروژه جمعه مسجد اردبیل و چهار پروژه در بافت ناکارآمد اطراف حرم مطهر رضوی اشاره کرد.

همچنین چند پروژه دیگر در شهرهای تهران، زنجان، اصفهان و شیراز در دست بررسی و مطالعه است. گروه در سالیان گذشته نیز با احداث حدود 1400 واحد مسکونی، تجاری و اداری در بافت‌های ناکارآمد شهرهای تهران، مشهد، تبریز، کاشان، اصفهان و همدان، به خوبی در این راستا ایفای نقش کرده است و بناهای استوار و ماندگاری را از خود به یادگار گذاشته است.

ورود بانک مسکن به حوزه نوسازی بافت فرسوده تهران از طریق گروه ساختمانی زیرمجموعه خود، بعد از دست‌کم ۳ سال پشتیبانی موثر این بانک از سازنده‌ها در بافت فرسوده در قالب پرداخت تسهیلات بدون سپرده نوسازی، اتفاق می‌افتد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر