بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با اشاره به اهمیت مقوله حاکمیت شرکتی گفت: با بهره‌‎گیری از حاکمیت شرکتی می‌توان نسبت به ایجاد ثبات و بهبود عملکرد سیستم بانکی اقدام کرد.
کد خبر : ۱۸۱۳۸۱
به گزارش بورس نیوز، علیرضا بلگوری در بیست و نهمین همایش بانکداری اسلامی درباره اهمیت حاکمیت شرکتی گفت: با توجه به بحران اخیر مالی در چند کشور، باید حاکمیت شرکتی به عنوان یک موضوع جدی برای ایجاد ثبات و بهبود عملکرد سیستم بانکی در نظر و به کار گرفته شود. همین مسئله باعث شده تا این موضوع از اهمیت بالایی در حوزه سیستم بانکی ایران که ۴ دهه از آن می‌گذرد برخوردار باشد.

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین ادامه داد: حاکمیت شرکتی ساختارها و نظام‌های درون سازمانی و برون سازمانی را شامل می‌شود که باعث چابکی و بهبود عملکرد بانک می‌شود. ۳ مدل حاکمیت شرکتی از جمله انگلوساکسون که در آمریکا و ایرلند شاهد آن هستیم و مدل ژاپنی و آلمانی شناخته شده که هر کدام در برخی ویژگی ها با یکدیگر متفاوت هستند.

وین تصریح کرد: حاکمیت شرکتی مطلوب مستلزم برخورداری از بسترهای مناسب و موثر قانونی، مقرراتی و سازمانی است. وی با اشاره به جمله متغیرهای حاکمیت شرکتی موثر بر عملکرد بانک ها اظهار داشت: استقلال اعضای هیات مدیره، تفکیک رییس هیات عامل و سهامداران عمده در کنار سهامداران نهادی کوتاه و بلندمدت است که برای بانک‌ها از اهمیت بالایی حائز است. همپنین رقابت پذیری، شرایط محیطی جامعه، قوانین و مقررات گذاری و ساختار درون سازمانی از لازمه‌های ایجاد حاکمیت شرکتی است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر