بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
هند می خواهد در معامله با روسیه ، ونزوئلا و ایران از دلار استفاده نکند و پرداخت‌ها را با روپیه انجام دهد یا معامله پایاپای داشته باشد.
کد خبر : ۱۸۱۴۰۶

به گزارش بورس نیوز، هند هنوز نتوانسته سیستم پرداختی برای ادامه خرید نفت خام از ایران پیدا کند.

دارمندا پرادهان، وزیر نفت هند گفته بود که کشورش تا حدی به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد.

گزارشات اخیر نشان می دهد که هند می خواهد در معامله با روسیه ، ونزوئلا و ایران از دلار استفاده نکند و پرداخت‌ها را با روپیه انجام دهد یا معامله پایاپای داشته باشد.

هند بعد از چین دومین مشتری نفت ایران است و انتظار می‌رفت خرید نفت از ایران را کاهش دهد ولی هند قصد ندارد خرید کامل نفت ارزان قیمت ایران را متوقف کند چون برای پالایشگاه‌هایش مناسب هستند.

هند دوست دارد همچنان از ایران نفت وارد کند چون در شرایطی که درگیر قیمت بالای نفت و بی ارزش شدن واحد پول خود است، دولت ایران پیشنهاد تخفیف در قیمت نفت را داده است.

ولی آمریکا همچنان اصرار دارد خریداران نفت ایران واردات خود را به صفر برسانند.

اوایل این هفته مقامات هند گفتند که امیدوارند بتوانند از آمریکا معافیت بگیرند چون خرید نفت از ایران را تا حد زیادی کاهش داده اند. آمریکا اواخر هفته گذشته اشاره کرده بود که در حال بررسی معافیت هاست.

در این بین ، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حال سفر به هند و اروپا و صحبت در مورد سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران است.

برایان هوک و فرانسیس فانون، معاون وزیر خارجه در امور انرژی برای مذاکره با همتایان خود به هند سفر می کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد:« طی این سفر، هوک متحدان و شرکای ما را در جریان نیازهای مشترکمان برای مبارزه با رفتار مخرب رژیم ایران در خاورمیانه قرار می دهد».


اشتراک گذاری :
ارسال نظر