بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در شرایطی که ارز و سکه بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست، انتظار می‌رود مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید اعتماد کنند،
کد خبر : ۱۸۱۴۲۴

به گزارش بورس نیوز، عباسعلی پوربافرانی با اشاره به اینکه تلاطم بازار ارز، اظهار کرد: در شرایطی که ارز و سکه بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست، انتظار می‌رود مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید اعتماد کنند، متاسفانه موادی وارد کشور می‌شود که قابلیت تولید آن در داخل وجوددارد فقط کافی است دراین حوزه‌ها سرمایه‌گذاری شود.

بازار ارز ریسک‌پذیر است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این رو به مردم پیشنهاد می‌کنیم به جای آنکه سرمایه‌های خود را به بازار پر ریسک ارز و سکه ببرند در بخش تولید ورود کنند، البته باید مراقبت کنند در هر پروژه تولیدی مناسب سرمایه‌گذاری نیست و دراین زمینه نیاز به راهنمایی و مطالعه دارند.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک با بیان اینکه باید در پروژه‌های تولیدی سود ده سرمایه‌گذاری کرد، بیان داشت:وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از جاهایی است که بیشترین سهم را پروژه‌های تولیدی داشته باشد و می‌تواند در بحث معرفی پروژه‌های جهت سرمایه‌گذاری نقش آفرینی کند.

وزارت صنعت پروژه‌های تولیدی را معرفی کرده است

وی گفت: در سایت این وزارتخانه فرصت‌های سرمایه گذاری اعلام شده است، فرد می‌تواند با در نظر گرفتن پارامترهای حداقلی می‌تواند به سرمایه‌گذاری در تولید و اشتغال ورود کند، بااین حال تاکید می‌کنم مردم برای ورود به این فضاها حتما مطالعه داشته باشد.

پوربافرانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در تولید می‌تواند راحت باشد، تاکید کرد: انتظار می‌رود که مسئولان و وزارت صنعت، معدن و تجارت از باب نظارت شرایط سرمایه‌گذاری را تسهیل کنند تا بخش خصوصی بتواند به راحتی به این عرصه ورود کند.

نقش وزارت تعاون در جذب سرمایه‌های مردمی

این نماینده مجلس با اشاره به وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: این وزارتخانه در تسهیل گری و کمک در جهت تکمیل سرمایه‌ها نیز می‌تواند موثر باشند، در حوزه معدن در بسیاری از مناطق کشور ظرفیت خوبی دارند که سود مناسبی را دارند، سرمایه گذار با استخراج معادن می‌تواند نیاز کشور به مواد اولیه را تامین و حتی مازاد ظرفیت را به خارج صارد کند.

سپرده گذاری بهترین فضا برای سرمایه‌گذاری ارزی است

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در ارز نیز اشتباه نیست، بیان کرد: وقتی سپرده ارزی از سوی بانک مرکزی مطرح و تضمین می‌شود، نمی توان قاطع گفت سرمایه‌گذاری در بازار ارز کاملا غلط است، افرادی که به هر دلیل نیاز به ارز دارند بهترین فضا برای سرمایه‌گذاری، همین سپرده‌های ارزی است.

این نماینده مجلس گفت: اینکه بانک مرکزی سپرده‌های ارزی را تضمین می‌کند می‌تواند انگیزه خوبی برای سرازیر شدن ارز به بانک‌ها باشد چرا که فرد می‌داند ارز خود را در هر زمان که لازم داشته باشد با سود یک تا 4 درصدی دریافت کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر