بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
عضو هیات مدیره سندیکای آلومینیوم در گفت و گو با بورس نیوز:

میزان عرضه آلومینیوم پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست

عضو هیات مدیره سندیکای آلومینیوم گفت: در شرایط فعلی میزان عرضه آلومینیوم پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست و فقط عرضه 500 تنی این محصول می تواند نیاز متقاضیان را مرتفع می سازد.
کد خبر : ۱۸۱۴۳۱

خسرو صادق نیت حقیقی عضو هیات مدیره سندیکای آلومینیوم به بورس نیوز گفت: هفته گذشته قرار بود 1000 تن آلومینیوم در بورس کالا عرضه شود اما به بهانه عدم ایجاد رقابت 500 تن عرضه شد.

وی با بیان اینکه باید دلایل عدم عرضه 1000 تنی آلومینیوم بررسی شود، گفت: بورس محلی برای عرضه، تقاضا و کشف قیمت محصولات بوده نه ایجاد یا مدیریت عرضه و تقاضا و قیمت سازی.

صادق نیت با اشاره به اینکه مسئولین همیشه بین عرضه و تقاضا در بورس کالا فاصله ایجاد می کنند، گفت: این امر یعنی قیمت سازی نه کشف قیمت و محلی که در آن این کار انجام می شود را نمی توان بورس نامگذاری کرد زیرا بورس مکانیسم های خاص خود را دارد.

عضو هیات مدیره سندیکای آلومینیوم با اشاره به اینکه امروز 2100 تن تقاضا برای آلومینیوم در بازار وجود داشت، گفت: در مقابل 1000 تن از این محصول عرضه شد که این امر موجبات ایجاد رقابت در بازار را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز شمش 19500 تومانی که با پریمیوم 5 برابر پریمیوم صادراتی و دلار نیمایی محاسبه می شود نیز با قیمت 22200 تومان(بدون احتساب ارزش افزوده) معامله شد.

صادق نیت ادامه داد: اکنون که آلومینیوم ازوضعیت عدم عرضه خارج شده و پس از هفته های متمادی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفته مسئولین درخواست توقف جریان جرایم ناشی از عدول از دستورالعمل ها را خواهان شدند.

عضو هیات مدیره سندیکای آلومینیوم افزود: این درخواست از سوی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت صادر و پس از تایید وزیر صمت به رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی میزان عرضه آلومینیوم پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست، گفت: فقط عرضه 500 تنی می تواند نیاز متقاضیان را مرتفع می سازد که با توجه به افزایش 10 درصدی تولید این محصول در سال جاری نسبت به سال گذشته می توان گفت که اکنون تولیدکنندگان توانایی لازم برای پاسخگویی به نیاز بازار را دارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر