بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
رئیس اتحادیه آهن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رشد جذابیت خرید سهام فولاد برای سهامداران / فولاد سومین تیر سرمایه‌گذاری

به دلیل کاهش جذابیت بازارهای ارز و طلا و اشباع این دو، سرمایه‌های مردم به سمت بازار فولاد حرکت کرد و این بازار را با نوسان‌های شدیدی روبه‌رو ساخت.
کد خبر : ۱۸۱۴۵۷
محمد آزاد، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: آشفتگی بازارهای کشور به بازار فولاد نیز ورود کرد زیرا فولاد یک کالای سرمایه‌ای با جذابیت بالا است.

وی ادامه داد: به‌محض اینکه بازارهای پولی دچار نوسان و آشفتگی می‌شوند، کالاهای سرمایه‌ای جزو اولین بازارهایی خواهند بود که با هجوم سرمایه‌های مردم برای سرمایه‌گذاری روبه‌رو شده و از حالت تعادل خارج می‌شوند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران تصریح کرد: در بازار سرمایه در ماه‌های اخیر به‌وضوح می‌توانستیم تفاوت برخی کالاها را با یکدیگر ازنظر جذابیت ببینیم. سهام فولادی‌ها و صنایع پتروشیمی به‌سرعت فروخته شد اما برخی دیگر از صنایع با اقبال سرمایه‌گذاران روبه‌رو نشدند.

وی افزود: هجوم اخیر به بورس نشان داد که مردم دید سرمایه‌ای دارند و هرکجا که تصور کنند به نفعشان هست برای سرمایه‌گذاری ورود می‌کنند. خوشبختانه فولاد بدون ریسک بوده و سرمایه‌گذار از سود خود مطمئن خواهد بود.

آزاد با تأکید بر این مطلب که به‌طور عادی فولاد به دلیل مصرف بالا در صنایع بالادستی بازار خوبی دارد گفت: اما در ماه‌های اخیر این هجومی که به بازار فولاد شد تنها از طرف مصرف‌کنندگان این کالا که برای تولید محصول نهایی خود از فولاد بهره می‌برند نبود و بخشی از مردم نیز برای افزایش ارزش سرمایه‌های خود به بازار فولاد ورود کردند.

وی خاطرنشان کرد: این نکته که بعد از ارز و طلا سومین بازار سرمایه‌ای جذاب برای مردم، فولاد است در ماه‌های اخیر به‌وضوح ثابت شد و دیدیم که به‌محض اشباع بازارهای ارز و طلا، بازار فولاد مورد هجوم سرمایه‌ها قرار گرفت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر