بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
رئیس سازمان صمت سمنان گفت: تمامی کالاهایی که در انبارهای احتکار کشف می‌شود به عنوان کالای احتکار شده ضبط می‌شود.
کد خبر : ۱۸۱۴۶۴

به گزارش بورس نیوز، بهروز اسودی در سومین جلسه کمیته استانی مبارزه با احتکار و اختفاء کالا در استان با بیان این مطلب گفت: تمامی کالاهایی که در انبارهای احتکار کشف می‌شود به عنوان کالای احتکار شده ضبط می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر 25 قلم کالایی که در سبد کالایی مردم اولویت اول و جز کالاهای اساسی محسوب می‌شود، کلیه کالاهای کشف‌شده در انبارهای احتکار کالا به عنوان کالای احتکار شده ضبط و برابر با قانون برخورد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ضرورت برگزاری گشتهای مشترک بازرسی در جهت شناسایی انبارهای احتکار کالا افزود: سازمان صمت استان با همکاری دستگاه‌های ذیربط و عضو ستاد مبارزه با احتکار از قبیل تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و شرکت شهرکهای صنعتی اقدام به بازرسی از انبارهای کالای اساسی خصوصا مواد غذایی، نهاده‌های دامی، لوازم یدکی و ساختمانی و غیره می‌نماید.

این مقام مسئول با اشاره به اجرایی شدن مرحله ی دوم طرح سامانه جامع انبارها در استان خاطرنشان کرد: تمامی انبارها و مراکز نگهداری کالا باید شناسه دار باشند و انبارهای فاقد شناسه و همچنین انبارهایی که نسبت به اعلام موجودی کالا اقدام نکرده اند به عنوان انبارهای احتکار کالا محسوب می‌شوند.

بهروز اسودی در پایان ضمن ارائه گزارشی درخصوص تخلفات و پرونده‌های احتکار، اختفاء و امتناع از عرضه کالاهای حساس و ضروری تصریح کرد: باید جریمه‌های محتکران بازدارنده باشد و بر فروش اموال و کالاهای احتکار که از انبارها و واحدهای صنفی کشف می‌شود نظارت لازم و دقیق صورت پذیرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر