بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بهبود شاخص بانکی‌ها در تالار شیشه‌ای/ خرید و فروش‌های یک‌روزه از بازار حذف شود

کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی شده که وضعیت بازار طی روز جاری و روزهای آینده مثبت شود، ضمن آنکه شرایط برای گروه‌های بانکی به روال عادی بازگشته است.
کد خبر : ۱۸۱۴۷۳
به گزارش بورس نیوز، کمال خانزاده کارشناس بازارسرمایه درباره وضعیت بازار طی معاملات روز جاری به بورس‌نیوز گفت: با توجه به گزارش شش‌ماهه اکثر شرکت‌ها وضعیت اکثر پتروشیمی‌ها، پالایشگاهی‌ها و معدنی‌ها مثبت ارزیابی شده و در 6ماهه دوم سال خیلی از سهم‌ها با پیگیری خوبی در حال معامله شدن هست.

وی افزود: به دلیل اختیارات رئیس‌کل بانک‌مرکزی در بهبود شرایط بانک‌ها و ساماندهی مبادلات بانکی این روند در گروه‌های بانکی ادامه‌دار خواهد بود.

خانزاده ادامه داد: وضعیت سهام بانک‌های تجارت و ملت باید با تسعیر ارز یا از طریق افزایش سرمایه بهبود یابد.

مدیرعامل کارگزاری ملل چشم‌انداز صنعت بانکداری در یک سال آینده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این گروه‌ها جای رشد بیشتری خواهند داشت و بازار مجددا برای سهم‌های پتروشیمی، فولادی و بانکی قیمت‌ بالاتری تعیین می‌کند اما در حال حاضر برخی جوسازی‌ها موانعی برای ورود نقدینگی سرگردان به بازار ایجاد کرده است.

خرید و فروش‌های یک‌روزه از بازار حذف شود
کمال خانزاده کارشناس بازار سرمایه به بورس‌نیوز گفت: اصلاح قیمتی و رایزنی‌ها با حقوقی‌های بازار سرمایه باعث شد که صف فروش‌ها جذاب‌تر شود و از آن‌جاییکه قیمت‌ها هم جذاب‌تر شده بود باعث شد صف فروش‌ها جمع شود ولی به دلیل اینکه این رویه ادامه‌دار است مردم هنوز با شک خرید می‌کنند و باید منتظر روزهای آینده ماند.

وی درباره ادامه روند سبزپوشی بازار نیز گفت: هم اکنون بحث عرضه حقوقی‌ها مطرح است، اگر سیاست‌های سازمان بورس برای کنترل تنظیم بازار انجام شود باید شاهد این موضوع باشیم که وضعیت بازار بهبود یابد و اگر بخواهیم شاهد رشد بازار باشیم باید خرید و فروش‌های یک‌روزه در بازار حذف شود.

در پایان مدیرعامل کارگزاری ملل تصریح کرد: هرچقدر بحث خرید و فروش روزانه کم رنگ‌تر شده یا برداشته شود برای بازار بسیار بهتر خواهد بود.

افزایش جذابیت قیمت‌ها و جمع‌شدن صف‌های فروش
نادر جزایری، مدیرعامل کارگزاری بهین پویا، درباره ارزیابی درخصوص علت سبز شدن شاخص ها در بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: اصلاح قیمتی و صحبت‌هایی که با حقوقی‌های بازار سرمایه شد باعث شد که صف فروش‌ها جذاب‌تر شود و از آنجاییکه قیمت‌ها هم جذاب‌تر شده بود باعث شد که صف فروش‌ها جمع شود و در حال حاضر مردم با شک خرید می‌کنند و باید منتظر بود چون این رویه ادامه دار است.

وی درباره ادامه روند سبزپوشی بازار نیز گفت: هم‌اکنون بحث عرضه حقوقی‌ها مطرح است و اگر سیاست‌های سازمان بورس برای کنترل تنظیم بازار انجام شود باید شاهد بهبود اوضاع بازار باشیم، بنابراین به دلیل اینکه شرایط حال حاضر هم‌اکنون به گونه‌ایست که همه به نوسان‌گیری روی آورده‌اند و نوسان‌گیری مسائل را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد نیاز است خرید و فروش‌های یک‌روزه در بازار حذف شود.

وی در پایان افزود: هرچقدر بحث خرید و فروش روزانه کم رنگ‌تر شده یا برداشته شود برای بازار بسیار بهتر خواهد بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

موفقیت کم ابزارهای بورسی / شفاف‌سازی بازار سرمایه مهم است

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:‏

تداوم سیر نزولی در بازار سرمایه/ ادامه موج بی اعتمادی به بازار سرمایه

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

چشم‌انتظاری بازار برای گزارش‌ صادراتی‌ها / سودی که هنوز در جیب بازار است

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محبت
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
بفرمایید نان نوسان گیران حقوقیها. رانت پشت پزده کارگزاری ها که صبح با قیمت پاین سهم را میخرند و میانه راه با 4 یا پنج رصد میفروسند اجر میشود بسیار عالیست