بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
رئیس اتاق اصناف اردبیل گفت:بانک ها هیچ همکاری با صنوف ندارند و اصناف مجبور به استفاده از وامهای گران‌قیمت و با سود زیاد جهت رفع مشکلات نقدینگی خود هستند
کد خبر : ۱۸۱۴۸۵

به گزارش بورس نیوز، شاهپور رضایی افشار با بیان این مطلب گفت: در بخش بازرسی ورصد وکنترل بازار با کمبود بودجه وامکانات روبرو هستیم واین مشکل مارا در ارایه بهترین عملکرد در این بخش دچار مشکل کرده است.

وی بااشاره به بالا بودن پایه مالیاتی صنوف ومنبطق نبودن مالیات تعیین‌شده برای فعالان صنفی با واقعیات بازار اظهار کرد: نوسان نرخ ارز در چندماه اخیر بر وضعیت کسب وکار تاثیر منفی گذاشته است و باعث افزایش رکود وعدم رونق بازار شده است، اما این مسایل در تعیین مالیات عملکرد اصناف توسط سازمان امور مالیاتی لحاظ نمی‌شود.

عدم ارایه تسهیلات ارزان قیمت

وی افزود:با توجه به کمبود مواد اولیه تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز و مشکل واردات، شاهد رکود عمیق در بازار هستیم و واحدهای صنفی حتی در تامین اجاره واحدهای خود دچار مشکل هستند به طوری که روزانه تا۲۰ پروانه کسب را ابطال می‌کنیم.

این فعال صنفی در خصوص وضعیت بازار نیز توضیح داد: بازار از نظر موجودی کالا وضعیت مناسبی دارد اما در خصوص کالاهایی چون روغن نباتی واجناس پرمخاطب مثل پوشاک و مواد غذایی مشکلاتی وجود دارد.

رضایی افشار از فعالیت ۲۵هزار واحد صنفی در اردبیل و ۴۵هزار واحد با جواز در سطح استان خبرداد و اضافه کرد:در شهر اردبیل در حدود۳۵۰۰واحد بدون جواز فعالیت می‌کنند که اقدامات لازم جهت ساماندهی وقانونمند شدن آنها درحال انجام است.

وی از عدم تخصیص تسهیلات ارزان‌قیمت به واحدهای صنفی تولیدی انتقاد کرد و گفت:بانکها در این خصوص هیچ همکاری با صنوف ندارند و اصناف مجبور به استفاده از وامهای گرانقیمت وبا سود زیاد جهت رفع مشکلات نقدینگی خود هستند که در بازپرداخت این وامها با توجه به شرایط حاکم بر بازار دچار مشکلات فراوانی می‌شوند.

نماینده اتاق اصناف ایران در اردبیل به مالیات برارزش افزوده نیز اشاره کرد واظهار کرد: اجرای نامناسب این قانون در بخش صنوف مورد اعتراض فعالان صنفی است بخصوص صنف طلا وجواهر که مشکلات فراوانی برای این واحدها در این بخش به وجود آمده است.

رییس اتاق اصناف اردبیل در پایان از صادرات مواد غذایی خصوصا عسل و تولیدات بخش پلاستیک به سایر کشورها از این استان خبرداد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر