بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
رئیس اتاق اصناف مراغه گفت: عدم ثبات نرخ ارز فعالیت صنوف تولیدی را با مشکل مواجه کرده است که درکنار سود بالای تسهیلات بانکی که بعضا بیش از۲۵درصد است، این واحدها را در جهت ادامه حیات صنفی با موانع فراوانی مواجه ساخته است.
کد خبر : ۱۸۱۴۸۷

به گزارش بورس نیوز، سعید معصومی گفت:عدم ثبات نرخ ارز فعالیت صنوف تولیدی را با مشکل مواجه کرده است که درکنار سود بالای تسهیلات بانکی که بعضا بیش از۲۵درصد است، این واحدها را در جهت ادامه حیات صنفی با موانع فراوانی مواجه ساخته است.

وی با انتقاد از عدم تخصیص تسهیلات ارزان قیمت بانکی به اصناف، بازاریابی را از دیگر مشکلات صنوف عنوان کرد وادامه داد: حضور در نمایشگاه‌های خارجی و رایزنی با فعالان صنفی خارجی در راستای حفظ بازار و پیدا کردن بازارهای جدید؛ نیازمند صرف هزینه‌های کلان است که در این خصوص نیازمند حمایت ویژه دولت دربخش مالی و نیز کاهش بروکراسی وکاغذبازیهای اداری هستیم.

این فعال صنف مبلمان با بیان اینکه در حوزه مبلمان تولیدات داخلی قابلیت رقابت با انواع مشابه خارجی خصوصا تولیدات ترکیه ای را دارند، برکیفیت بالای مبلمان ایرانی تاکید کرد.

اوادامه داد: مهمترین مشکلات فعالان این بخش بالا بودن نرخ و کمبود مواد مناسب است که باعث بالارفتن هزینه تمام شده تولید درمقایسه با تولیدات خارجی می‌شود.

رئیس اتاق اصناف مراغه سعید معصومی خواستار حمایت دولت در بخش مالیات، بیمه، ارایه تسهیلات بانکی ارزان قیمت وکاهش نرخ انرژی مصرفی با توجه به اهمیت این صنف در اشتغالزایی وصادرات غیز نفتی شد وادامه داد: عدم اجرای صحیح قانون مالیات برارزش افزوده، عدم تطبیق مالیات عملکرد با رکود حاکم بربازار و مشکلات تولید، نوسان نرخ ارز وکمبود وتزریق قطره‌چکانی مواد اولیه به بازار از مسایل ومشکلاتی است که فعالان صنفی با آن روبرو هستند.

نماینده اتاق اصناف ایران در استان آذربایجان شرقی در پایان از صادرات مبلمان تولیدی استان به کشورهای ترکیه،روسیه،آذربایجان وکشورهای آسیای میانه خبرداد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر