بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم نگاهی دارد به برکناری مدیرعامل سایپا و امضاهای طلایی حاشیه‌ساز.
کد خبر : ۱۸۱۵۲۳

به گزارش بورس نیوز، پس از حدود 20 روزی که بورس روزهای پرفشاری را تجربه کرد امروز بازار قبای سبز پوشید اما بسیاری از سهامداران شاخص سبز را فرصتی برای فروش و خروج از بازار دانستند و عده‌ای دیگر در انتظار تثبیت به نظاره بازار نشسته‌اند اما بسیاری از افراد احتیاط را شرط نخست سرمایه‌گذاری خود قرار داده و سهمی را انتخاب نمی‌کنند.

طبق پیش‌بینی‌ها این قبای سبز از تن بورسی‌ها بیرون نمی‌رود اما اگر حقوقی‌ها و بازیگران، باردیگر بازی درنیاورند و خرید را هم در دستور کار خود قرار دهند طبیعی است که اعتماد به بازار برمی‌گردد و در چنین شرایطی رشد بازار قطعی بوده اما این رشد کاملاً منوط به رفتار بزرگان و حقوقی‌های صاحب سهم است.

وقتی ملاصدرایی‌ها بهین‌یاب را قبول نمی‌کردند

شاپور محمدی رئیس سازمان بورس معتقد است که سامانه بهین‌یاب نمی‌تواند مرجع دقیقی برای شناسایی تولیدکنندگان باشد و هرچه سریع‌تر باید فکری به حال این سامانه کرد چراکه تعداد تولیدکنندگان واقعی بسیار کمتر از تعدادی است که این سامانه نشان می‌دهد؛ وزارت صنعت می‌گوید به سامانه بهین یاب اعتماد کنید این در حالی است که شاید برخی از تولیدکنندگان سال‌ها فعالیتی نداشته باشند اما در بورس فعالیت داشته و این موضوع باعث می‌شود تا مواد به مبادی درست هدایت نشود.

گزارش‌های داغ تابستانی در پاییز

گزارش‌های 6ماهه شرکت‌ها کمتر از 10 روز دیگر بر سامانه کدال قرار می‌گیرد و سهامدار تیزبین باید چشم‌هایی را اجاره کند تا تولید و فروش شرکت‌ها مورد تحلیل قرار داده تا سودگیری کند اما اگر نظر سهامداران تنها به جو بازار باشد و شاخص‌ها را بدون آنکه چرا و چگونه بنیادی آن‌ها را رصد کند، قافیه را باخته و سورپرایزهای گزارش‌های 6ماهه را ازدست‌داده است.

خودرو نارنجی، رئیس نازک‌نارنجی نخواست

طبق برخی شنیده‌ها از راه‌پله‌های وزارت صمت، جهرودی مدیرعامل سایپا در سمت خود ابقا شده بود اما فعل‌وانفعالات شیمیایی پله‌های سازمان باعث شد که تغییر و تحولات در این شرکت خودروسازی تنها مختص به مدیر فروش نشود و مدیرعامل نیز سریعاً با حکم تغییر روبه‌رو و خانه‌نشین شود.

امضاهای طلایی قانون را دور زدند

درحالی‌که بسیاری از صنایع داخلی نیازمند مواداولیه برای بسته‌بندی صنایع خود بوده و طبق قانون، صدور کالاهای مختص به بسته‌بندی غیرقانونی بوده بازهم دست‌های پشت پرده امضاهای طلایی را به سودجویان دادند که روی قانون، خط ابطال بکشند.

تیر فولادی سهامداران

بعد از ارز و طلا سومین بازار سرمایه‌ای جذاب برای مردم، فولاد لقب گرت و در ماه‌های اخیر به‌وضوح ثابت شد که به‌محض اشباع بازارهای ارز و طلا، بازار فولاد مورد هجوم سرمایه‌ها قرار گرفته و نوک پیکان سرمایه‌گذاران به قلب سهم‌های فولادی نشانه رفت

خرید جدید مدیرعامل اسبق فولادی‌ها

مدیرعامل سابق بزرگ‌ترین کارخانه فولادی که به‌تازگی حکم جدید خود را دریافت کرده، قصد دارد شرکت سرمایه‌گذاری امید را از بانک سپه خریداری کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
سلام خودرویها خصوصا سایپا که عمدتا قشر ضعیف دنبال ان هستند با تغییر جهرودی رفت برای 2000 ریال فقط کمی صبر. تاپیکو. مس. وغدیر و.و.و.و در کف قیمتند