بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
مدیرعامل کارتن ایران در گفتگوی اختصاصی با بورس نیوز:‏

کارتن ایران وفادار به مشتری داخلی/ برای ورود پرقدرت به بورس کالا برنامه داریم

شرکت کارتن ایران به شرکت‌های داخلی همکار با خود که سال‌هاست نیاز بسته‌بندی خود را از طریق محصولات این شرکت ‏تأمین می‌کنند، وفادار خواهد ماند و این وفاداری را فدای صادرات نمی‌کند.‏
کد خبر : ۱۸۱۵۷۴

به گزارش بورس نیوز، بی‌گمان یکی از صنایعی که در کش‌وقوس نوسانات ارزی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شد صنایع کارتن‌سازی بود. ازجمله مشکلات این مجموعه‌ها می‌تواند به تأمین مواد اولیه به دلیل گرانی قیمت ارز اشاره کرد که این مهم باعث کاهش تولید کارتن سازها و ایجاد مشکل برای صنایع دیگر از شوینده ساز گرفته تا لبنیاتی‌ها و سازندگان لوازم‌خانگی!

بی‌شک نبود امکان بسته‌بندی در صنایع تولیدی باعث می‌شود تا توزیع به‌موقع کالاهای مصرفی به‌کندی انجام‌شده و همین اتفاق برای نایاب و یا کمیاب شدن برخی کالاها در فروشگاه‌های عرضه و افزایش قیمت کافی است.

کارتن ایران بزرگ‌ترین شرکت فعال در حوزه کارتن‌سازی است که بیش از 60 سال از زمان تولدش می‌گذرد. یعنی این قدیمی‌ترین کارتن‌سازی ایران که سال‌ها رتبه یک را در بین سایر رقبا به خود اختصاص داده بود می‌تواند تجارب خوبی در اختیار شرکت‌های همکار خود بگذارد. البته به گفته مدیرعامل کارتن ایران، این مجموعه همانند یک دانشگاه عمل کرده و بخش اعظم مدیران فعال در صنعت کارتن‌سازی و کاغذسازی، آموزش‌دیده همین دانشگاه بوده‌اند.

امیرحسین اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن تأکید بر توسعه فعالیت‌های کارتن ایران در آینده‌ای نزدیک گفت: همین فکر توسعه، باعث شد تا ما کارخانه کاغذسازی خودمان را به چرخه تولید معرفی کنیم و به همین دلیل است که بخش‌های تحقیقاتی شرکت فعال‌شده‌اند تا محصولاتی خاص را به بازار معرفی نمایند.

وی با انتقاد از شایعات در مورد تغییر محل کارخانه کارتن ایران و حدس و گمان‌های بی‌اساس در این مورد گفت: هیچ تغییر محلی رخ نخواهد داد و ما طرح‌های تکمیلی و توسعه‌ی مجموعه را نیز در همین محل فعلی اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل کارتن ایران تصریح کرد: خوشبختانه با جوینت ونچر جدیدی که انجام دادیم، ظرفیتی معادل 900 تن کاغذ به‌صورت ماهانه به مجموعه اضافه خواهد شد که این مهم بیش از 60 درصد نیاز ما را به کاغذ مرتفع می‌سازد.

وی در مورد حضور در بورس کالا و نگرانی از برخی قیمت‌گذاری‌های صوری در این بازار گفت:ما به‌هیچ‌عنوان به دنبال سود استفاده از فضای بورس کالا برای خود نیستیم و برنامه‌ریزی برای حضور قدرتمند در این فضا بعد از رفع مشکلاتت تأمین مواد اولیه تولید، تدوین‌شده است.

اسماعیل‌پور در مورد کمرنگ شدن حضور کارتن ایران در عرصه صادرات گفت: استراتژی ما کاملاً مشخص است. تا زمانی که بتوانیم بر روی تولید و عرضه به بازارهای داخلی تمرکز خواهیم کرد زیرا بر این باوریم این مهم در آینده به نفع ما خواهد بود.

وی افزود: در ادامه راه و تا زمانی که مشکلات تأمین نیاز صنایع داخلی مرتفع نگردد ما بر روی صادرات تمرکز زیادی نخواهیم داشت زیرا بر این باوریم که این دوره و این افزایش حجم صادرات فعلی تنها به دلیل پایین آمدن ارزش پول ما در مقابل دلار است و بعد از رفع شدن این مشکل باز وضعیت صادرات عادی خواهد شد. اگر ما در روزهای سخت مشتریان خود را تنها گذاشته و به فکر پر کردن جیب خود با دلار صادراتی باشیم، شاید تصور ادامه همکاری پس از عادی شدن اوضاع کمی سخت باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر