بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم نگاهی دارد به بانک‌هایی که از جیب مردم ارزان می‌برند و همایشی که موتور تولید را گرم می‌کند.
کد خبر : ۱۸۱۶۱۳
به گزارش بورس‌نیوز، همانطور که از دیروز عصر قول عرصه و سورپرایز نفتی را داده بودیم، شب گذشته چشم بورس به نفت روشن شد و نیمه‌شبی با رویاهای بزرگ فروش نفت را به سحر رساند.
نخستین اطلاعیه عرضه نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین‌الملل بورس انرژی  به قیمت پایه 79.15 دلار در نیمه‌شب، برای عرضه در اواسط آبان‌ماه منتشر شد.
نفت یکی از اهدافی بوده که در زمان تحریم‌های آبان‌ماه در تیرس قرار خواهد گرفت و طبیعتا اگر بخش‌خصوصی واقعی گام در مسیر واقعی این موضوع گذاشته و بابک‌زنجانی جدیدی متولد نشود، این عرضه می‌تواند مانع از حرارت افتادن اقتصاد ایران شود اما اگر شرط‌وشروط‌ها و قوانین بدرستی اجرا شود و امضاهای طلایی نخواهد در چاه‌های نفتی را تخته کند.

همایشی به قدرت «تولید»

فردا نخستین همایش تولید و توسعه پایدار، صنایع پایین دستی، پتروشیمی و تعاون تحت محوریت تعاونی‌ها رنگ‌وبوی اجرایی خواهد گرفت تا لعاب تعاونی‌ها در اقتصاد کشور به‌خصوص تامین نیاز صنایع پایین دست از بورس‌کالا بیش از پیش تامین شود.

وقتی صادراتی ها مجبور شوند

فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها باید تا پایان سال یب خزانه را 18 میلیارد دلار از طریق ورود ارز از سامانه نیما پُر کنند؛ بر اساس جدولی که مشخص شده، ماهانه 1.1 میلیارد دلار پتروشیمی ها و 409 میلیون دلار فولاد و فلزی‌ها باید ارز صادراتی را به سامانه نیما تحویل دهند.

وقتی رئیس جدید اعتقادی به کاهش قیمت ندارد

دیروز در نخستین اظهارنظر رئیس جدید سایپا، اعلام شد که خودرو باید با هر قیمتی که تولید می‌شود، از کارخانه خارج شود و بحث کاهش قیمت و ... کاملا منتفی است، اما با توجه به اینکه قیمت خودرو سربالایی قیمت‌ها را تخته‌گاز طی کرد اما خیالی برای خلاص کردن قیمت در این جاده را ندارد.

بانک‌هایی که کم آورده‌اند و هزینه دوباره از جیب مردم

بانک‌های شبه‌دولتی بیش از 10 هزار میلیارد تومان کسری داشته و احتمالا باردیگر از جیب بیت‌المال استغراض خواهد شد.

آگهی حراج شمش‌های طلا

بانک کارگشایی عرضه شمش طلا را امروز سه‌شنبه از ساعت 16 آغاز کرد.

جشن بلوغ برای تازه‌واردها

جدیدالورودهای بورس با   رو افزایش قیمت فراورد‌های نفتی و فولادی در بازارهای جهانی و رشد قیمت صادراتی گام در این بازار گذاشته اند و بازارسرمایه کشور نیز طی این مدت، به شدت نسبت به اطلاعات صادراتی شرکت‌ها تاثیرپذیر بوده و در همین مدت کوتاه، اقزایش چشم‌گیری را تجربه کرده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر