بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
مشاور وزیر نفت گفت: وزارت صمت باید برای رفع مشکلات صنایع پایین دست و بالادست راهکارهای اساسی را ارائه کند و بهین‌یاب را سریعا اصلاح کند.
کد خبر : ۱۸۱۶۴۱
به گزارش بورس نیوز، سید حسین موید حسینی صدر، مشاور وزیر نفت در نخستین همایش تعاون، اقتصاد مقاومتی، صنایع پتروشیمی اظهار کرد: صنایع پایین‌دست برای تأمین مواداولیه با مشکلاتی مواجه هستند و مشکل چند نرخی بودن ارز، راه‌های دسترسی به تأمین مواد را با مشکلات دوچندانی روبه‌رو ساخته است.

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی کمتر از 500 هزار نفر را به مجموع اشتغال‌زایی کشور اضافه کرد درحالی‌که این آمار باید به یک‌میلیون نفر افزایش یابد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در بازار2 میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی منطقه، متاسفانه کشور ما تنها سهم یک میلیارد دلاری را به خود اختصاص داده که باید برای تولید بیشتر و افزایش سهم اشتغال‌زایی، مجموع تولید کشور نیز افزوده شود.

مؤید حسینی صدر با اشاره به اینکه پتروشیمی‌ها را نباید در چرخه تولید نادیده گرفت، افزود: موتور محرکه بازار تولید بوده و باید به این مقصد دست یابیم اما متأسفانه در بازاریابی محصولات طی سالیان گذشته با ضعف‌های متعددی مواجه هستیم.

مشاور وزیر نفت با انتقاد از بهین یاب نیز گفت: سایت بهین یاب مشکل داشته و وزارت صمت نیز برای برطرف ساختن آن، راهکاری ارائه نمی‌کند؛ وزاتخانه‌ها باید بدانند که متولی و صاحب قدرت هستند و آن‌ها هستند که باید مشکلات را برطرف سازند اما پتروشیمی‌ها متولی ندارند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر