بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کارشناس حوزه پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دولت سد صادرات پتروشیمی‌ها شود/ این چراغ به خانه رواست

براساس قانون شرکت های پتروشیمی باید تامین نیاز داخل را در اولویت قرار دهند اما برخی از هلدینگ ها این قانون را رعایت نمی کنند بنابراین باید بررسی شود که چه محصولی و از کدام کارخانه در داخل کشورعرضه نمی شود.
کد خبر : ۱۸۱۸۷۲

عبدالرسول دشتی کارشناس پتروشیمی در خصوص تامین نیاز تولیدکنندگان داخلی توسط شرکت های پتروشیمی به بورس نیوز گفت: شرکت های پتروشیمی پس ازتامین نیاز داخل مجوز انجام صادرات محصولات را دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه اولویت شرکت های پتروشیمی تامین نیاز داخل است، افزود: اگر تولیدکنندگان داخلی محصولی را نیاز داشته باشند شرکت های پتروشیمی ها اجازه صادرات آن را ندارند.

دشتی تصریح کرد: بعنوان مثال برای صادرات محصولی مانند کود اوره سازمان حمایت از مصرف کنندگان و نهادهای مربوطه پس از انجام بررسی های لازم و درصورت تامین نیاز تولیدکنندگان داخلی مجوز صادرات این محصول ارائه می شود.

کارشناس پتروشیمی با تاکید براینکه براساس قانون اولویت با تامین نیاز داخل است، افزود: در برخی هلدینگ ها این قانون رعایت نمی شود اما باید بررسی کرد که کدام محصول از کدام کارخانه در داخل کشورعرضه نمی شود.

دشتی خاطرنشان کرد: برخی از محصولات مجوز صادرات دارند و کاملا قانونی صادر می شوند و در حال حاضر ارز ناشی از صادرات نیز در سامانه نیما وارد می شود.

وی با بیان اینکه بیشتر مواد مورد نیاز صنایع نساجی و رنگ و رزین از پتروشیمی تندگویان تامین می شود، گفت: چندروز پیش خبری از این شرکت منتشر شد مبنی براینکه کسانی که حواله دارند می توانند مواد مورد نیاز خود را از کارخانه دریافت کنند.

دشتی با اشاره به اینکه مواد اولیه مورد نیاز لاستیک سازان نیز عموما از پتروشیمی خوزستان تامین می شود، تاکید کرد: این شرکت نیز تامین نیاز داخل را در اولویت قرار داده بنابراین اگر تولیدکنندگان صنایع پایین دستی نسبت به عرضه محصولات توسط پتروشیمی معترض هستند باید محصول و نام کارخانه را اعلام کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر