بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
نماینده اتاق اصناف ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رب گوجه‌فرنگی وکالاهای بهداشتی از کالاهایی هستند که بیشتر شاهد کمبود آنها در بازار هستیم.
کد خبر : ۱۸۱۸۹۳

به گزارش بورس نیوز، علی ارشدی گفت: روغن، رب گوجه‌فرنگی وکالاهای بهداشتی از کالاهایی هستند که بیشتر شاهد کمبود آنها در بازار هستیم.

وی در خصوص مشکلات بخش بازرسی اصناف اظهار کرد: متاسفانه تصمیمات مهم و موثر در خصوص بازرسی در مرکز بدون توجه به شرایط شهرستانهای کوچک اخذ می‌شود و بیشتر براساس شرایط بازار استانهای بزرگ گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه شرایط بازار در شهرستانها و استانهای بزرگ با شهرستانهای کوچک متفاوت است، اضافه کرد: حقوق بازرسان پرداخت نشده است و مشکل بودجه برای تامین حقوق و امکانات موردنیاز واحد بازرسی آزاردهنده است ولی به هر شکل وظایف بخش بازرسی به طور کامل در حال انجام است.

نماینده اتاق اصناف ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت بی‌رویه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در یاسوج انتقاد کرد و ادامه داد: با فعالیت انواع فروشگاه‌های زنجیره‌ای دولتی و غیردولتی که از کانال‌های مختلف امکان تهیه کالا از کارخانجات تولیدی با قیمت و شرایط مناسب دارند،شرایط برای رقابت این واحدها با صنوف کوچک بسیار نابرابر است.

وی ادامه داد: البته دراین فروشگاه‌ها حق انتخاب مشتری محدود است و با مانور کاهش نرخ تعدادی محدودی کالا؛ بخش اعظم اجناس خود را بانرخ بالا به فروش می‌رسانند که البته از نظر کیفیت نیز کالاهای عرضه شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای چندان مطلوب نیست.

ارشدی از تعامل مطلوب با دارایی خبر داد و اظهار کرد: قبلا بخش اعظم مالیات از شرکت نفت اخذ می‌شد اما با کاهش سهم این شرکت؛ جبران آن بر دوش سایر بخش‌های اقتصادی از جمله اصناف خواهد افتاد که با توجه به رکود و بی‌نظمی نرخ کالاها در بازار، این امر باعث نگرانی است.

وی افزود: شاهد تعطیلی روزافزون یا تغییر رسته‌های صنفی به دلیل رکود و کسادی بازار هستیم.

ارشدی از اجرای سلیقه‌ای قانون مالیات برارزش‌افزوده انتقاد کرد و اضافه کرد: مشاوران املاک، طلافروشان، رستوران‌داران و آهن‌فروشان از جمله صنوفی هستند که در این خصوص دچار مشکل شده‌اند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر