بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
نایب رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: ما دنبال محدود کردن اخذ پروانه کسب نیستیم و معتقدیم افرادی که شرایط دریافت پروانه کسب را دارند، مجوز گرفته و قانونمند کار کنند،
کد خبر : ۱۸۱۸۹۶

به گزارش بورس نیوز، محمود بنانژاد در راستای ساماندهی نصب دوربین‌های مداربسته اظهار کرد: بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۷ قانون نظام صنفی از یکصد هزار تومان تا ۲۵ میلیون تومان جریمه نقدی در خصوص آگهی‌های غیرمجاز در جراید مختلف در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم به افراد مختلف جهت نصب سیستمهای حفاظتی اعتماد کرده و امنیت خانه و زندگی خود را به دست آنها می‌سپارند، انتظار ما از قوه قضائیه این است که در برخورد با متخلفین غیرمجاز با شدت بیشتری وارد عمل شود، زیرا واحدهای صنفی مجاز که دارای پروانه کسب از اتحادیه صنف الکترونیک هستند، معمولا خلاف نکرده و تمامی دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند.

بنانژاد اظهارکرد: واحدهای صنفی دارای پروانه کسب مالیات، عوارض صنفی و… می‌پردازند، اما یک واحد صنفی غیرمجاز ضمن فرار از قوانین مربوطه با یک آگهی در روزنامه، کار بی‌کیفیت و ناقص تحویل مردم می‌دهد که در صورت بروز مشکل امکان پیگیری را از ما سلب خواهد کرد.

نایب رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: ما دنبال محدود کردن اخذ پروانه کسب نیستیم و معتقدیم افرادی که شرایط دریافت پروانه کسب را دارند، مجوز گرفته و قانونمند کار کنند، زیرا مردم خواسته یا ناخواسته امنیت محل کار و زندگی خود را دست ما می‌سپارند و مطمئن هستند که این افراد به تأیید جایی مثل اتحادیه رسیده‌اند و در صورت بروز مشکل به نتیجه خواهند رسید.

وی ضمن تأکید بر نصب نرخ‌نامه در واحدهای صنفی یادآور شد: در نرخنامه مورد نظر سود عمده فروش ۳ درصد و خرده فروش ۱۲ درصد عنوان شده است، ضمن اینکه فاکتورهای خرید کالا حتما باید در واحد صنفی جهت بازرسیهای مربوطه موجود باشد تا فرد صنفی دچار مشکل نشود.

سید محسن خاوری‌هاشمی با اشاره به اینکه تورم ارزی در کشور ما مغایر با سایر کشورهاست تصریح کرد: دربعضی کشورها چون صرفا کشورهای مصرف‌کننده هستند، قیمت دلار ثابت است، اما در کشورهای در حال توسعه و کشورهای جهان سوم دلار دچار نوسان می‌شود که به رونق تولید کمک می‌کند، اخیرا کشور ما هم دچار توهم ارزی شد که به دلیل تجمیع کالاها در انبارهای خانگی و به نوعی حمله مردم به بازارها، به نوسان ارز دامن زد و در نتیجه نرخ ارز به صورت حبابی بالا رفت.

وی گفت: ما همه عضو این مملکت هستیم و قلبمان برای همین آب و خاک می‌تپد، پس وظیفه همه ماست که همچون سالهای گذشته در ۸ سال دفاع مقدس، هم اکنون در کنار هم بر مشکلات اقتصادی فائق آمده و پیروزی اقتصادی را در آینده ای نزدیک جشن بگیریم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر