بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
با افزایش تورم، همواره حقوق و دستمزد کارکنان نیز رو به رشد بوده که یکی از بخش‌های مهم هزینه‌ای شرکت‌ها به شمار می‌رود. در خصوص بانک‌ها اوضاع کمی متفاوت‌تر بوده و این سرفصل هزینه‌ای رقم‌های قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند که نتیجه جالب توجهی به دنبال نداشته است.
کد خبر : ۱۸۱۹۲۹

به گزارش واحد آبسیم (ABSIM) بورس نیوز، بانک‌ها از جمله بنگاه‌های اقتصادی هستند که تعداد بالایی از نیروی کار را به استخدام خود درآورده اند.

در بین بانک‌های حاضر در بورس اوراق بهادار تهران، بانک صادرات بیشترین میزان اشتغال را با به کارگیری بیش از 29 هزار نفر نیرو، دارد. 

در جایگاه های بعدی بانک‌های ملت و تجارت با بیش از 20 و 17 هزار کارمند، قرار دارند؛ در اتنهای این لیست، بانک خاورمیانه با اختلاف زیاد نسبت به بانک دی، حضور دارد.

دوئل بانک ها با کارکنان / جیب خالی، پز عالی

اما سوال این است این میزان به کارگیری نیرو در سیستم بانک ها، بازدهی لازم را به همراه دارد؟!

بخشی از جواب این سوال را می‌توان در صورت سود و زیان پیدا کرد؛ جایی که بانک بزرگی چون تجارت با زیان خالص 1753 میلیارد ريالی، بهار 97 خود را سپری کرده است. همچنین بانک های دی و صادرات به ترتیب با شناسایی زیان 1833 و 948 میلیارد ريالی، ضعیف ترین عملکرد را داشته‌اند.

باز هم بانک ملت از منظر سودآوری در رتبه اول قرار دارد و به طور کلی همواره یک سر و گردن از دیگر رقبای خود بالاتر بوده و توانسته با سیستمی کارا، فرایند بانکداری خود را پیش ببرد.

دوئل بانک ها با کارکنان / جیب خالی، پز عالی

در مجموع به نظر می‌رسد بانک‌ها باید در تعداد نیروی کار اندکی تجدیدنظر کنند و بیش از پیش بر افزایش بهره‌وری نیرو کار خود تمرکز کنند. شایان ذکر است بانک‌های ملت و تجارت درنظر دارند تا پایان سال 97 از مقدار کارکنان خود بکاهند.

در گزارش بعدی آبسیم به سراغ هزینه‌های اختصاص یافته برای کارکنان بانک ها می‌رویم تا اثر این بخش بر سود و زیان بهتر مشخص شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر