بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هزینه‌های ارزی یکی از پاشنه‌های آشیل ایرلاین‌ها محسوب می‌شود و طبق گفته مسئولان هواپیمایی، 55 درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی، هزینه‌های ارزی است.
کد خبر : ۱۸۱۹۶۹

به گزارش بورس نیوز، سیدحسین افضلی با انتقاد از علمکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در ارائه ارز نیمایی به ایرلاین‌ها، گفت: در شرایط کنونی کشور در وضعیت جنگ اقتصادی قرار دارد و این اوضاع می‌طلبد که تمام مسئولان و دستگاه‌ها، تدابیر و برنامه ریزی شفاف و دقیقی داشته باشند، تا اینکه به علت سوء مدیریت دچار مشکلات اقتصادی در داخل نشویم.

هزینه‌های ارزی پاشنه آشیل ایرلاین‌ها/ 55 درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی، ارزی است

نماینده مردم اقلید در خانه ملت ادامه داد: این مسئله واضح و مبرهن است که هزینه‌های ارزی یکی از پاشنه‌های آشیل ایرلاین‌ها محسوب می‌شود و طبق گفته مسئولان هواپیمایی، 55 درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی، هزینه‌های ارزی است.

ایرلاین‌ها در حال عبور از گردنه اقتصادی هستند/ ضرورت اعمال تدابیر ویژه برای بهبود وضعیت

در شرایط کنونی ایرلاین‌ها و صنعت هواپیمایی کشور در حال عبور از گردنه است و این حوزه نیازمند تدابیر ویژه و هماهنگی بخش‌های مختلف از جمله سیستم بانکی است.

وی گفت: در شرایط کنونی ایرلاین‌ها و صنعت هواپیمایی کشور در حال عبور از گردنه است و این حوزه نیازمند تدابیر ویژه و هماهنگی بخش‌های مختلف از جمله سیستم بانکی است، تا بتوان از وضعیت سخت‌تحریمی و اقتصادی عبور کرده و در آن زمان برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت صورت گیرد.

اقتصاد ایرلاین‌ها را نمی‌توان به صورت آزاد مدیریت کرد/افزایش قیمت بلیط هواپیما پیامد استفاده ایرلاین‌ها از ارز آزاد

افضلی تصریح کرد: به طور حتم نمی‌توان اقتصاد کشور به ویژه در حوزه هواپیمایی را به صورت آزاد مدیریت کرد و مثلا اعلام شود که اگر ایرلاین‌ها، ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تأمین کنند، قطعا این مسئله موجب افزایش قیمت بلیط پروازهای هوایی می‌شود.

کاهش درآمد و عدم استقبال مسافران نتیجه آزادسازی قیمت بلیط هواپیما

وی ادامه داد: افزایش قیمت بلیط هواپیما طبق ارز آزاد، شاید در نگاه اول به نفع ایرلاین‌ها به نظر برسد، اما قطعا افزایش قیمت‌ها موجب کاهش مسافرت‌های هوایی و عدم استقبال مسافران می‌شود که این مسئله به معنای کاهش درآمد و سود شرکت‌های هواپیمایی است.

ضرورت شفافیت عملکرد ایرلاین‌ها و قانون مند شدن نحوه قیمت‌گذاری بلیط هواپیما

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته شفافیت نحوه عملکرد ایرلاین‌ها و قانونمند شدن نحوه قیمت‌گذاری بلیط هواپیما بسیار حائز اهمیت است و سازمان هواپیمایی باید در این راستا عمل کند.

وزارت صمت و بانک مرکزی باید اقدام عاجلی برای پرداخت ارز نیمایی به ایرلاین‌ها صورت دهد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی وزارت صمت و بانک مرکزی باید اقدام عاجلی برای پرداخت ارز نیمایی به ایرلاین‌ها صورت دهد، در غیر این صورت این شرکت‌ها برای ادامه فعالیت با مشکلات جدی روبه رو خواهند شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر