بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ورود بورس به فاز تعادلی / بازار بیش از حد هیجانی شد

صبح امروز به دلیل انتشار گزارش بانک ملت که بدون درنظر گرفتن نرخ تسعیر ارز نوشته شده بود شاخص کل بازار منفی شد اما پس از آن باتوجه به گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها و انتشار خبری مبنی بر آزادسازی نرخ شرکت‌های پالایشگاهی جو بازار مثبت شد به همین دلیل می‌توان گفت امروز بازار فاز تعادلی را تجربه کرد.
کد خبر : ۱۸۲۰۱۵

به گزارش بورس نیوز، شاخص بورس امروز با رشد 862 واحدی نسبت به روز گذشته در جایگاه 189 هزار و 438 واحدی قرار گرفت.

همچنین در معاملات امروز سه میلیارد و 264 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 12 هزار و 75 میلیارد ریال در 209 هزار و 825 نوبت  دادوستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 251 واحد رشد کرد اما شاخص کل (هم وزن) و شاخص قیمت (هم وزن) به ترتیب افت 33 و 46 واحدی را تجربه کردند.

در این خصوص محمد کفاش پنجه شاهی مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام به بورس نیوز گفت: انتشار گزارش بانک ملت که بدون درنظر گرفتن نرخ تسعیر ارز نوشته شده بود موجب شد که شاخص کل بازار منفی شود اما پس از آن باتوجه به گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها و انتشار خبری مبنی بر آزادسازی نرخ شرکت‌های پالایشگاهی و جمع شدن صف فروش این شرکت ها جو بازار مثبت شد به همین دلیل می‌توان گفت امروز بازار فاز تعادلی را تجربه کرد.

وی با بیان اینکه بازار بیش از حد هیجانی شده است، گفت: به دلیل ورود نقدینگی از سمت دیگر بازارها به بازارسرمایه جو هیجانی در بازار به وجود آمد.

کفاش پنجه شاهی با اشاره به تغییر نرخ پایه شرکت‌های پتروشیمی گفت: باتوجه به مصوبه‌ای که دیروز برای پتروشیمی‌ها صادر شد این شرکت‌ها همچنان روند صعودی را در بورس سپری می‌کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
این صفهای فروش خودرویا نشان از نابودیه نه ثبات.کدوم ثبات؟