بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
معاون اول رئیس جمهور گفت: در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه صندوق‌های بازنشستگی توسط دولت تامین می‌شود به همین دلیل در سالهای آینده با چالش بزرگی در صندوق‌های بازنشستگی مواجه هستیم.
کد خبر : ۱۸۲۰۵۵
به گزارش بورس نیوز، معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در برنامه ششم، به برنامه‌هایی در جهت توانمندسازی و حفظ ارتقای سلامت جسمی، روانی و ... سالمندان توجه شده است، گفت: باید در ارتباط با تامین نیازهای اساسی سالمندان در برنامه هفتم توسعه برنامه‌ریزی‌های مشخصی انجام شود.

اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه‌شنبه) در «نخستین کنفرانس بین‌المللی سالمندی» اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه صندوق‌های بازنشستگی و ۱۰۰ درصد هزینه صندوق نیروهای مسلح نیز توسط دولت تامین می‌شود به همین دلیل در سال‌های آینده با چالش بزرگی در صندوق‌های بازنشستگی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: باید تامین هزینه‌های بازنشستگی و نیروهای سالمند در دستور کار دولت قرار گیرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در برنامه توسعه‌ای و هم در برنامه‌های نظام سیاسی و اجتماعی در استفاده از ظرفیت سالمندان تاکید شده است، افزود: دولت باید بتواند از ظرفیت انسانی و کمک به نهادهای مدنی استفاده کند.

جهانگیری تاکید کرد: باید خانواده‌ها به این موضوع توجه کنند که سالمندان تجربه زیادی دارند، در برنامه‌ریزی باید این موضوع را مد نظر قرار دهند و به رفاه، امنیت و آرامش خانواده برسند؛ در این خصوص نیازمند برنامه بر اساس توانمندی‌های سالمندان هستیم.

به گفته وی، نهادهای مدنی رابط بین سالمند و دولت هستند و بنیاد فرزانگان نیز می‌تواند نقش مهمی در این خصوص داشته باشد و با استفاده از ظرفیت سالمندی در ارتباط با دولت نقش مهمی ایفا کند.

معاون اول رئیس‌جمهور به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: این برنامه مبنی بر حفظ و ارتقای سلامت و توانمندسازی سالمندان و حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنها تاکید دارد و باید زیرساخت‌های مورد نیاز در تامین امنیت سلامت و روانی و امید به زندگی در سالمندان در برنامه هفتم توسعه مد نظر قرار گیرد. همچنین باید در ارتباط با نیازهای سالمندان، برنامه‌های ویژه‌تری را در نظر بگیریم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر