بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید ماهیان خاویاری و پایانه لجستیک محصولات کشاورزی از جمله‌ فعالیت‌های نوین با سرمایه‌گذاری بالا در مازندران است.
کد خبر : ۱۸۲۰۸۴

به گزارش بورس نیوز، محمود حجتی در دیدار با مجمع نمایندگان مازندران که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار کرد: تولید ماهیان خاویاری و پایانه لجستیک محصولات کشاورزی از جمله‌ فعالیت‌های نوین با سرمایه‌گذاری بالا در مازندران است.

وی ادامه داد: برندسازی برنج در پایانه صادراتی آمل از دیگر اقدامات مهم کشاورزی مازندران است که لازم است فعالیت‌های مشابه این‌گونه‌ای در سایر استان‌ها انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه چندسال اخیر در بخش مکانیزاسیون کارهای بی‌سابقه‌ای انجام شد، گفت: ۳۰ درصد نشاکاری و ۹۵ درصد برداشت برنج به صورت مکانیزه انجام می‌شود و در این راستا برای تسریع و فراگیر شدن مکانیزاسیون کشاورزی، نشاکار و دروگر باید مشمول ارز دولتی قرار گیرد که در این زمینه مکاتبات لازم انجام شده است.

این مسؤول با بیان اینکه بستر تجهیز و نوسازی برای برنج آماده است و از هر فرصتی برای تامین اعتبار استفاده کردیم، افزود: با انجام این کار وابستگی مزارع به هم از بین می‌رود و کشاورزان در هر زمان می‌توانند وارد مزرعه شوند و به تولید بپردازند.

حجتی بیان کرد: برای اقتصادی کردن تولید و کاهش تنش آبی برنج، در زمینه لایروبی و احیاء آببندان‌ها با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تفاهم‌نامه‌ای امضاء شد که با اجرای آن هم گردشگری احیا می شود و هم ذخیره آب در آببندان انجام می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه به دلیل کم‌آبی در برخی از مناطق کشت دوم انجام نشد در حالیکه اگر آببندان‌ها احیا شود این نگرانی وجود نخواهد داشت، گفت: احداث آببندان برخلاف سدسازی در مدت زمان چندین ماهه به نتیجه می‌رسد.

وی اضافه کرد: با احیاء آببندان ۱.۲ میلیارد متر مکعب به حجم آببندان‌ها در سه استان شمالی اضافه می‌شود که ۶۵ درصد آن در مازندران، ۱۰ درصد گلستان و مابقی در استان گیلان است که با اجرای این کار بهره‌وری، تولید و درآمد اقتصادی کشاورز افزایش پیدا می‌کند.

به گفته حجتی در دامپروری مازندران علی‌رغم ظرفیت‌های زیادی که وجود دارد حرف برای گفتن نداریم، گفت: در تامین علوفه ظرفیت‌های زیادی در مازندران وجود دارد و در این راستا طرح جامع دامپروری باید هرچه سریعتر ارائه شود.

وزیر جهاد کشاورزی خطاب به مسؤولان بخش کشاورزی مازندران که طرح گاوداری اصیل را هرچه سریعتر به نتیجه برسانند افزود: کشاورزی باید زنجیره‌ای و قراردادی باشد و نباید تولیدکننده، خریدار و مصرف‌کننده از یکدیگر جدا باشند.

وی درباره طرح تنفس جنگل گفت: در این طرح مخالف درختان شکسته و افتاده نیستیم و نباید ذینفع آن را از جنگل خارج کند و این طرح ابلاغ شد که درختان شکسته و افتاده از جنگل‌ها برداشت شود.

حجتی از تولید ۱.۴ میلیون تنی گوشت مرغ از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: این درحالی است که تنها سه هزار تن از این محصول صادر شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقاومت در برابر واردات مرکبات از اقدامات مهم جهاد کشاورزی بوده است و بر این اساس امسال به دلیل بالا بودن نرخ ارز، فروش مرکبات از شانس خوبی برخوردار است چراکه می‌تواند ارزآوری خوبی د اشته باشد.

وی در بحث امور زمین هم ورود پیدا کرد و گفت: در سال ۹۳ با سران سه قوه برای بحث زمین وارد مذاکره شدیم تا اینکه سال گذشته مواردی تصویب شد و در یک بند مقرر شد تراکم در مازندران، گیلان و گلستان اضافه شود و بجای توسعه افقی توسعه عمودی داشته باشیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر